گردان امام علی (ع)

بازگشت هاشمي به نمازجمعه

به نقل از کیهان، اين رسانه ها با ادبياتي نظير «شنيده شده است» و «گفته مي شود» (!؟) اقدام به خبرسازي كرده و القاء علاقه خود به جاي خبر كرده اند. روزنامه اجاره اي- زنجيره اي آرمان در اين باره از قول برخي عناصر آلوده به فتنه 88 بازگشت هاشمي به نمازجمعه را «تقويت اعتدال» و «موجب پاسداري از وحدت» توصيف كرد. خبرگزاري ايلنا نيز از قول يكي از عناصر تندرو دوره اصلاحات نوشت: «بازگشت هاشمي به نمازجمعه به نفع نظام است.» اين در حالي است كه مضمون آخرين خطبه هاشمي در 3 سال پيش آتش فتنه گري فتنه گران را شعله ورتر كرد و نقش مهمي در تشجيع آشوبگران و تفرقه انگيزي داشت. همچنين همان زمان گفته شد كه وي به ميل خود از حضور در نمازجمعه كنار كشيده و متأسفانه پس از آن نيز مواضع پرنوساني نسبت به فتنه گران داشت.

مواضع اشتباه آقاي هاشمي در بحبوحه فتنه 88 باعث خشم مردم غيرتمند و انقلابي شد و بازخورد خود را در برخي اعتراض هاي شديد مردم در راهپيمايي عظيم روز 9 دي 1388 نشان داد. در واقع وي در آن فتنه پيچيده از سوي محافل فرصت طلب خرج تحركات ساختارشكنانه گروهك هاي ضدانقلاب شد.

گفته مي شود كساني نظير مهدي و فائزه هاشمي (دو متهم پرونده اغتشاشات كه يكي از آنها به لندن پناه برده است) و حسين مرعشي در اين زمينه نقش آفريني فعالي داشته اند. مرعشي براي مدتي در بازداشت به سر برد اما حكم صادره درباره فائزه هاشمي هنوز به اجرا درنيامده است.

حجت الاسلام والمسلمين تقوي رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه مرداد ماه سال 88 در توضيح عدم حضور آقاي هاشمي در نمازجمعه گفته بود ايشان براي جلوگيري از هرگونه سوءاستفاده سياسي و غيرقابل قبول از جايگاه نمازجمعه در نمازجمعه شركت نمي كند.

هاشمي آخرين بار خطيب نمازجمعه در تاريخ 26 تير 88 بود كه كساني چون موسوي و كروبي نيز در آن خطبه ها براي اولين و آخرين بار حضور به هم رساندند. برخي اغتشاشگران همان روز در پوشش شركت در نمازجمعه خود را به جمعيت رسانده و نماز را بعضاً با كفش و به صورت مختلط (زن و مرد) برپا! داشتند.






برچسب:,