گردان امام علی (ع)

پس نگویید تمامی گزینه ها روی میز است

 

واشنگتن پست: نگویید تمامی گزینه ها روی میز است در حالی که به دنبال راه دیپلماتیک هستید*سند
واشنگتن پست: «اگر شما آماده نیستید به ایران حمله کنید و یا حتی نمی توانید ایران را تهدید کنید، پس نگویید تمامی گزینه ها روی میز است در حالی که به دنبال راه های دیپلماتیک هستید.»
 
  

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، روزنامه واشنگتن پست، روز پنجشنبه 9 فوریه(20 بهمن) نوشت: «بررسی ها در پنتاگون و اسرائیل نشان می دهد که چقدر حمله به ایران دشوار است. اگر شما آماده نیستید به ایران حمله کنید و یا حتی نمی توانید ایران را تهدید کنید، پس نگویید تمامی گزینه ها روی میز است در حالی که به دنبال راه های دیپلماتیک هستید.»
این روزنامه آمریکایی ادامه داد: «در مرکز عملیات های نظامی تل آویو و در پنتاگون، برنامه های مختلفی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای بررسی می شود و هر روز این برنامه به روز می شوند. آخرین برنامه اسرائیل این بود به تنهایی به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند اما آیا آمریکا همراهی خواهد کرد؟ شاید هم برنامه این است که هر دو کشور با هم همکاری کنند.»
واشنگتن پست افزود: «20 دسامبر، ژنرال دمپسی به سی ان ان گفت: "ما در حال بررسی تمامی گزینه های هستیم." این بررسی ها کاملاً مشخص کرده که چقدر حمله نظامی به ایران سخت است و هر روز این مسئله واضح تر می شود. برای مثال اگر اسرائیل قصد دارد به ایران حمله کند، چگونه می خواهد سوخت هواپیماهای خود را تامین کند چرا که باید این هواپیماها مسافتی 1000 مایلی را بروند و برگردند. اساساً چه تعداد هواپیما برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران نیاز است.»
این روزنامه در ادامه با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته ای عراق و سوریه در گذشته نوشت: «قبلاً عراق و سوریه هدف قرار گرفته اند اما اکنون هدف ایران است. در حال حاضر ایران غنی سازی را به سایتی در نزدیکی قم منتقل کرده است و اسرائیل بمب افکن هایی که بتواند این تاسیسات زیر زمینی را از بین ببرند، ندارد. از طرفی اسرائیل چگونه می خواهد با حملات تلافی جویانه ایران مقابله کند به خصوص که ایران، نیروی دریایی و سپاهی قدرتمند دارد و عملیات های مخفیانه را هم در دستور کار خود قرار داده است.»
واشنگتن پست در پایان نوشت: «باید به یاد داشت که تحریم نفتی می تواند تاثیرات زیادی داشته باشد. اوباما در مصاحبه اخیر خود با NBC اعلام کرد که در مقابله با ایران گزینه دیپلماسی را ترجیح می دهد و هر کاری می کند تا ایران به سلاح هسته ای دست نیابد. این در حالی است که قبلاً در این رابطه می گفت: "ما هیچ گزینه ای را از روی میز بر نمی داریم."»

 





برچسب:,