ایران : چهارمین قدرت جهان در جنگ های سایبری

 «جفری کر» از کار‌شناسان سایبری و یکی از مشاوران سایبری وزارت دفاع آمریکا معتقد است که ایران در حال حاضر می‌تواند در میدان جنگ سایبری یکی از بازیگران عمده در عرصه جهانی باشد. توانایی فعلی ایران در سطحی همچون نفوذ به سیستم های مالی ایالات متحده است.






ادامه مطلب

برچسب:,

رئیس نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی : کشوری دیگر به غیر از [رژیم] اسرائیل به ایران حمله می کند

 مواضع روز چهارشنبه و پنج شنبه «بنی گانتس» رئیس نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی بسیار قابل توجه است . وی روز گذشته سخنی گفت که در نهایت امروز ناچار شد با این جمله که «کشور دیگری به ایران حمله خواهد کرد» ، موضع روز گذشته خود را تصحیح کند.

در حالی که از امروز صبح رسانه‌های بین المللی صحبت‌های «بنی گانتس»، رئیس نیروهای نظامی رژیم اسرائیل مبنی بر خردورزی رهبران ایران را پوشش گسترده رسانه‌ای دادند و این موضع را بر خلاف مواضع وزیر جنگ و نخست وزیر یعنی «ایهود باراک» و «بنیامین نتانیاهو » دانستند، وی ناچار شد امروز بعد از ظهر با انجام مصاحبه‌ای دیگر مصاحبه پیشین خود را تخت الشعاع قرار دهد.





ادامه مطلب

برچسب:,

شیمون پرز: تهدید ایران از مساله هولوکاست برای اسرائیل خطرناک تر است

 وب سایت شبکه صدای آمریکا: «چند روز پس از آن که نخست وزیر اسرائیل تهدید جمهوری اسلامی را با هولوکاست مقایسه کرد، رئیس جمهوری این کشور اظهار کرد که تهدیدی که از ناحیه ایران متوجه اسرائیل است با هولوکاست قابل قیاس نیست.»

 





ادامه مطلب

برچسب:,

طرح کنگره آمریکا برای تعطیلی شبکه صدای آمریکا

 موسسه آمریکایی هریتیج: متاسفانه بخش فارسی صدای آمریکا بسیار ناتوان و درمانده ظاهر شده است. این بخش در مشکلات فراوانی غرق شده و عملا هیچ کارائی برای پیگیری پروژه برقراری ارتباط با مردم ایران نداشته است/در راهروهای کنگره ایالات متحده زمزمه های بسیاری از لزوم تعطیلی هر چه سریعتر بخش فارسی صدای آمریکا شنیده می شود.

 






ادامه مطلب

برچسب:,

میروسلاو بلاژویچ: آرزو می‌‌کنم به عنوان یک بسیجی با آمریکا مبارزه کنم

 میروسلاو بلاژویچ با بیان اینکه آرزو می‌کنم به عنوان یک بسیجی با آمریکا بجنگم، گفت: ایران، سرزمین مقدسی است و جوانان این کشور باید قدر ایران را بدانند. به خاطر وجود این جوانان غیور است که ایران تضمین می‌شود تا غربی‌ها به ایران حمله نکنند.

 





ادامه مطلب

برچسب:,

مقامات صهیونیستی: قطع صادرات گاز؛ ضربه بزرگ مصر به اسرائیل * + سند

 لغو قرارداد گازی مصر با رژیم صهیونیستی شوک بزرگی را به رژیم اسرائیل وارد کرد تا جایی که مقامات صهیونیستی را به سمت تهدید به اشغال صحرای سینا و گدایی از واشنگتن سوق داد.

 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، شبکه الجزیره (AlJazeera) دوشنبه چهارم اردیبهشت (April 23) به بازتاب واکنش مقامات اسرائیلی پس از اعلام خبر لغو قرارداد گازی مصر با رژیم صهیونیستی پرداخت.
این خبر شوک بزرگی را به رژیم اسرائیل وارد کرد تا جایی که مقامات صهیونیست را به سمت تهدید به اشغال صحرای سینا و گدایی از واشنگتن سوق داد.
شبکه الجزیره در این باره نوشت: "آویگدور لیبرمن" وزیر امور خارجه در گفتگو با رادیو رژیم صهیونیستی گفت: «لغو یکجانبه قرارداد گازی مصر را نمی توان به فال نیک گرفت و این خبر؛ خبر خوبی نبود چرا که توافقنامه گازی قاهره و تل آویو یک توافقنامه تجاری مهم بود که بیانگر روابط حسنه و با ثبات دو طرف است.»
وی افزود: «اسرائیل به حفظ معاهده صلح با مصر اهتمام می ورزد و این مسئله به نفع مصر نیز می باشد. اسرائیل همچنین تلاش می کند از مقامات مصر در مبارزه با تروریسم در صحرای سینا حمایت کند و آمادگی دارد در این زمینه اقداماتی را در راستای جلب اعتماد طرف مصری اتخاذ کند.»
لیبرمن همچنین درباره رویدادهای سیاسی و داخلی مصر نیز گفت: «اسرائیل دائما و به دقت تحولات قاهره را پیگیری می کند.»
اظهارات وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می شود که خبر لغو قرارداد گازی مصر با رژیم صهیونیستی شوک بزرگی را به مقامات صهیونیست وارد کرد تا جایی که برخی مسئولان نظامی این رژیم مصر را به اشغال صحرای سینا در صورت ادامه اقدامات ضد اسرائیلی این کشور تهدید کردند.
"بنیامین بن یعازر" یکی از نمایندگان کنیست (پارلمان رژیم صهیونیستی) که از دوستان دیکتاتور سابق مصر به شمار می رفت در این رابطه گفت: «لغو توافقنامه گاز با اسرائیل اشاره جدیدی به احتمال آغاز درگیری میان دو طرف است.»





ادامه مطلب

برچسب:,

تصاویر دیده‌نشده ازشکست آمریکا در طبس

برچسب:,

'قلاده های طلا' «بهایی» بودن شبکه من و تو را افشا کرد!

 واکنش جالب شبکه من وتو به اظهارات کارگردان قلاده های طلا؛ 

'قلاده های طلا' «بهایی» بودن شبکه من و تو را افشا کرد!
مجری شبکه من وتو در پاسخ به اظهارات کارگردان فیلم قلاده های طلا که بارها شبکه من و تو را یک شبکه بهایی نامید، با سکوت معنادار دربرابر این مطلب به
بهایی بودن این شبکه صحه گذاشت.
 





ادامه مطلب

برچسب:,

شیعیان بحرینی فرامین «ولایت فقیه» را اجرا می کنند

 اظهارات سردبیر روزنامه دولتی بحرین؛ 

شیعیان بحرینی فرامین «ولایت فقیه» را اجرا می کنند
انور عبدالرحمان: خرابکارهای دست نشانده تهران[!] گزارش غلط می دهند. خیلی تعجب آور است که رسانه ها و نهادهای بین المللی اینگونه فریب بخورند.
 





ادامه مطلب

برچسب:,

«طرح صالحین بسیج» زیر ذره بین رادیو فردا

 رادیوفردا: « حلقه‌های صالحین یکی از تشکیلات زیرمجموعه بسیج است و ساختار آن از سوی سپاه پاسداران به سراسر کشور ابلاغ شده‌است. هدف نهایی این طرح تربیت عقیدتی و سیاسی و کادرسازی برای بسیج و کشور از پایین‌ترین سطح ممکن یعنی مساجد و مدارس است.»

 





ادامه مطلب

برچسب:,

گزارش جالب از تلاش یک مرکز در سیا برای تحلیل شخصیت رهبر انقلاب

 

«امریکا بیشتر از سه دهه است که برای سرنگونی حکومت ایران هزینه‌های هنگفت می‌کند اما تمام این برنامه‌ها با یک سخنرانی او بر باد می‌رود.» شاید آن روزی که فرید زکریا سردبیر مشهور مجلسه نیوزویک این مطلب را درباره رهبر انقلاب می‌گفت، کسی از اهمیت و خشم مقام‌های امریکایی از قدرت بی‌نظیر تصمیم‌گیری و هدایت حکومتی ایشان به طور جدی آگاه نبود اما اکنون نشریات و رسانه‌های خبری مطرح جهان، ضمن اعتراف به قدرت بالای مدیریت سیاسی مقام معظم رهبری، از فعالیت نهادهای متعدد اطلاعاتی و جاسوسی برای تحلیل رفتارهای سیاسی ایشان خبر می‌دهند.




ادامه مطلب

برچسب:,

توصیه دادستان به موسوی و کروبی .

 

به گزارش مشرق به نقل از مهر، عباس جعفری دولت آبادی صبح شنبه در مراسم معارفه رئیس دادسرای جرایم رایانه ای اظهار داشت: سایتهایی که تبدیل به محلی برای تخریب افراد و جایگاه دعواهای انتخاباتی شوند، فیلتر می شوند. وی همچنین پیشنهاد کرد ستاد جرایم خاص اینترنتی برای مقابله با جرایم سایبری تشکیل شود. دادستان تهران همچنین به کروبی، خاتمی و موسوی توصیه کرد به دامن نظام برگردند زیرا هنوز دیر نشده است.




برچسب:,

آماده‌ باش برای بازداشت مهدی هاشمی به‌ محض ورود به کشور

ستگاه‌های امنیتی مترصد دستگیری صندوق راز فتنه

 

مهدی هاشمی از شهریور ماه سال 88 به‌دنبال حوادث مرتبط با جریان فتنه با پوشش سرکشی به واحدهای دانشگاه آزاد و ادامه تحصیل از کشور خارج شد و به‌رغم احضارهای قضایی برای رسیدگی به اتهاماتش حاضر به بازگشت نشد.

دستگاه‌های امنیتی کشور آماده بازداشت مهدی هاشمی به محض ورود او به کشور به‌دلیل اتهامات موجود در پرونده‌های مرتبط با او هستند.

یک مقام آگاه با اعلام این خبر به رجانیوز افزود: مهدی هاشمی از شهریور ماه سال 88 به‌دنبال حوادث مرتبط با جریان فتنه با پوشش سرکشی به واحدهای دانشگاه آزاد و ادامه تحصیل از کشور خارج شد و به‌رغم احضارهای قضایی برای رسیدگی به اتهاماتش حاضر به بازگشت نشد.

وی ادامه داد: در پی حضور نیافتن این متهم در موعد مقرر برای رسیدگی به اتهامات، قرار بازداشت وی آن‌چنان که پیش از این مقام‌های قضایی تصریح کرده‌اند، صادر شده و در بدو ورود او به کشور بازداشت خواهد شد.

سوابق تکمیلی در مورد این خبر متعاقباً منتشر خواهد شد.


 



برچسب:,

مصاحبه ی جنجالی آقای هاشمی رفسنجانی خواندنی است!

 جناب هاشمی چونان جوانی هجده ساله هر آنچه تخیل و آرزو به دل داشته و دارد بیرون می ریزد، انگار نه انگار هشت سال رییس جمهور مطلقه ی ایران بوده است و تصویری می سازد گویا بهترین وضع سیاسی، اقتصادی و بین المللی ایران در دوران ایشان بوده است. خوشبینانه این است که گذشت زمان ایشان را دچار فراموشی کرده است.

آقای هاشمی در این مصاحبه ده ها آرزوی نشدنی را بیان می کند که می خواسته و نشد! گویا دوران ریاست جمهوری ایشان چند ماه و چند روز بوده و هشت سال قدرت -آن هم از جنس اقتدارگرایانه و تمامیت خواهانه ی هاشمی- برای تحقق برنامه ها کم بوده است!!

سنگین ترین موج تورمی تاریخ ایران را فراموش کرده اند؟ جناب هاشمی دولت را با نرخ تورم ۹درصد آغاز می کند و در سال ۷۴ به تورم پنجاه درصد می رساند و میانگین تورم دوران هشت ساله جناب هاشمی بیست و چهار درصد بوده است. و این یعنی میانگین تورم دوران هاشمی ده درصد بیشتر از میانگین دوران احمدی نژادی است که آزادسازی قیمت بنزین و حذف یارانه ها را پیش گرفته است.

جناب هاشمی حتما مفتخر است که رفاه اجتماعی-اقتصادی را در ایران افزایش داده است ولی هیچ وقت از میزان شکاف طبقاتی در اول و آخر دولت خود سخن نمی گوید. هیچ وقت نمی گوید رفاه برای چه طبقه ای ایجاد شد و چه افرادی فقیرتر از دیروز شدند چرا که اصولا" قرار بود عده ای زیر چرخ های توسعه ی کشور له شوند تا توسعه ی مطلوب ایشان حاصل شود.

مهم ترین فراز سخنان آقای هاشمی ابراز علاقه به ایجاد رابطه با آمریکاست. استدلال ایشان هم این است که مگر آمریکا با چین و روسیه و اروپا چه فرقی دارد!؟ فی الحال بنای نگاشتن ردیه بر این به اصطلاح استدلال را ندارم. حتی اگر از موضع ایدئولوژیک انقلاب مبنی بر پرچمداری آمریکا بر جریان کفر و ظلم جهانی بگذریم، آنقدر کینه ی آمریکا نسبت به انقلاب ایران بدیهی است که تخاصم با آمریکا نیاز به استدلال ندارد. ظاهرا" آقای هاشمی هنوز دردمند انتخابات بوده، در توهم شعارهای سبزک هاست! و کینه ای عمیق از کشورهای چین و روسیه دارد!

البته این فراز سخنان جناب هاشمی عین حقیقت است. هاشمی می گوید: "بستن روزنامه ها برای من یک تابو بود." می توان متصور شد که ایشان راست می گوید چرا که اصولا" روزنامه ی مخالفی نبود که قرار باشد توقیف شود و همه رسانه ها و منابر و تریبون ها ثناگوی دولت ایشان و تصمیمات شان بودند. انجماد فضای سیاسی، عدم وجود احزاب و خاموشی دانشگاه ها در دوران ریاست جمهوری ایشان هنوز زبانزد است و جناب هاشمی از آزادمنشی خود خطابه می کند؟؟!

خدا را شکر دادگاه میکونوس و اتفاقات بعدی هنوز در خاطر ایشان هست. هر چند اذعان نمی کند که بدترین فضای بین المللی سی سال اخیر در دوران ایشان رقم خورد و هیچ اشاره ای ندارد که مسولیت ایشان و دولت شان در قبال مدیریت این واقعه چه بوده است!

از این دست یادآوری ها زیاد است. غرض از این تصدیع فقط تذکر این نکته بود که هر چند کسانی نخواهند واقعیات تاریخ نچندان دور را به یاد بیاورند واقعیت را نمی توانند و نباید تحریف کنند. دوران هاشمی یکی از مراحل پیش رونده ی انقلاب بوده و افتخارات آن هم کم نبوده است ولی اصلا آن طور که جناب هاشمی و ثناگویانش می سرایند اوضاع بر وفق مراد نبوده و اگر نبود حراست رهبری از انقلاب و جلوگیری از انحراف های یاران هاشمی معلوم نبود جماعت توسعه گرا ما را به کجا می بردند.

 

***************************
 


همه ی این نکات یک طرف، سکوت موسسه ی حفظ و نشر آثار امام خمینی هم یک طرف! مدیریت موسسه باز نشان داد در قبال حراست از آرای امام و ممانعت از منتسب کردن اقوال وهمی و خیالی به ایشان کاملا" سیاست زده است. این اولین بار نیست که جناب هاشمی مطالبی را به امام راحل نسبت می دهد که هیچ مستند یا شاهدی ندارد و این موسسه به جای دفاع از نص صریح بیانات و منویات حضرت امام منفعلانه از کنار شبهه آفرینی ها می گذرد. کاش این امکان وجود داشت که یک بار عملکرد این موسسه در توسعه و ترویج افکار امام راحل بیان شود تا بفهمیم چه انتظاری باید از این موسسه ی همیشه ساکن داشت!




برچسب:,

برنده آلمانی جایزه نوبل ادبی به نفع ایران شعر سرود؛

 

 
خشم صهیونیستها از شعر گراس به نفع ایران
 
شعر جدید مشهورترین شاعر و نویسنده آلمانی در دفاع از ایران و انتقاد از بمبهای اتمی اسرائیل، خشم محافل و رسانه های صهیونیستی را برانگیخته است.
گونتر گراس نويسنده آلمانی برنده جايزه نوبل در شعر جدید خود با نام «آنچه نباید گفت» که در روزنامه زوددويچه تسايتونگ منتشر شده در 69 خط، بمبهای اتمی اسرائيل را خطری عليه صلح جهانی قلمداد و تلویحا از ایران حمایت کرده است. این شاعر و نویسنده آلمانی اسرائیل را متهم کرده که ایران را نابود کند و با حمله به ایران به بهانه تهدید اتمی مردم ایران را
وی در بخشی از اشعار خود نوشته است: "چرا سکوت کنم؟ سکوتی طولانی در برابری چیزی که آشکارا است و در بازی های طراحی شده ای تمرین می شود که پایان آن ما به عنوان زنده ماندگان درحال پانویس آن هستیم.
 
از بین ببرد.
وی در بخشی از اشعار خود نوشته است: "چرا سکوت کنم؟ سکوتی طولانی در برابری چیزی که آشکارا است و در بازی های طراحی شده ای تمرین می شود که پایان آن ما به عنوان زنده ماندگان درحال پانویس آن هستیم.

گراس در اين شعر با انتقاد از توسعه طلبی اسرائيل نوشته: در اين سرزمين از سال‌ها پيش "قابليت رو به رشد هسته‌ای" به‌شکل مخفی وجود داشته اما خارج از کنترل بوده است. وی در شعر خود ساختن بمب اتم از سوی ايران را مورد ترديد قرار داده است.

گراس همچنين سياست خارجی آلمان در قبال اسرائيل را نيز به باد انتقاد گرفته و نوشته است برای پرداخت "غرامت" به اسرائيل کمک می‌کند. منظور گراس از "غرامت" اشاره به جنگ دوم جهانی و کشتار ميليون‌ها يهودی توسط حکومت نازی‌ها در آلمان است. وی از سکوت آلمان درباره جنگ طلبی ها و تهدید های اسرائیل و همچنین فروش تسلیحات نظامی از جمله فروش سه زیر دریایی هسته ای به تل آویو انتقا می کند.

گراس نوشته تخصص اسرائيل اين است که تمامی کلاهک‌های هسته‌ای ويرانگر را به سوی کشوری جهت‌گيری کند که در آن وجود بمب اتمی اثبات نشده است. او گفته است خطری که صلح شکننده جهانی را تهدید می کند ایران نیست بلکه قدرت و سلاح های اتمی اسرائیل است.

گونتر گراس۸۴ ساله مشهورترین نويسنده آلمان محسوب می شود و علاوه بر این، نقاش، مجسمه‌ساز، گرافيست و برنده نوبل ادبی در سال ۱۹۹۹ است.

در پی انتشار شعر گراس، موجی از اعتراض
گراس نوشته تخصص اسرائيل اين است که تمامی کلاهک‌های هسته‌ای ويرانگر را به سوی کشوری جهت‌گيری کند که در آن وجود بمب اتمی اثبات نشده است. او گفته است خطری که صلح شکننده جهانی را تهدید می کند ایران نیست بلکه قدرت و سلاح های اتمی اسرائیل است.
 
خشم آلود علیه وی در محافل صهیونیست یه راه افتاده است. اعضای برخی شبکه های اجتماعی در سرزمینهای اشغالی از موساد خواسته اند با ارسال کماندو، گراس را سربه نیست کند تا همه بدانند انتقاد از اسرائیل چه هزینه ای دارد. کمیته یهودیان آمریکا هم به جمع منتقدان شعرگونتر گراس، پیوست.

دیوید هریس، مدیر کمیته یهودیان آمریکا اعلام کرد که گراس به مدت شصت سال مردم آلمان را در ناآگاهی نگهداشته و عضویت خود را درحزب نازی اس اس پنهان کرده و حالا درصدد است چشم جهانیان را در برابر تهدیدهای ایران نسبت به اسرائیل ببندد. وی معتقد است انتشار شعر جدید گراس درحقیقت یاری رساندن به ایران درجهت دستیابی به اهدافش است.

وی افزود:"کدام کشور صلح منطقه و جهان را به خطرمی اندازد؟ اسرائیل دموکراتیک و یا ایران آماده جنگ؟.ایران است که خواستار جهانی بدون اسرائیل شده است. چرا گراس حتی بدیهیات را نمی تواند ببیند؟" جنجال انتشار شعر تازه گونتر گراس به پارلمان آلمان نيز کشيده شده است.

پولنتز، رئيس کميته امور خارجی حزب دمکرات مسيحی آلمان گفت از اين شعر با اين‌که گراس را نويسنده بزرگی می‌داند اما "هر زمان که به اظهارنظر سياسی می‌پردازد مشکلاتی برای خود ايجاد می‌کند و در حاشيه باقی می‌ماند."
وی گناهکار دانستن يک‌سويه اسرائيل را مورد انتقاد قرار داد و گفت: "کشوری که نگرانی ما را برمی‌انگيزد ايران است و در اين مورد شعر گراس به انحراف رفته است. گراس جای علت و معلول را اشتباه گرفته است."

چپ‌های آلمان از آخرين اثر گونتر گراس پشتيبانی کردند. ولفگانگ گرکه، عضو رهبری حزب چپ‌های آلمان گفت گراس جرأت اين را داشت که از موضوعی که درباره آن سکوت می‌شود سخن بگويد.



برچسب:,

توهین به امام خمینی(ره) در سیما

سه شنبه شب شبکه نمایش با پخش فیلمی آمریکایی به نام "سوسیس کانادایی "توهین بیشرمانه ای به حضرت امام خمینی(ره)بنیانگذار انفلاب اسلامی ایران نمود.

به گزارش ندای انقلاب در صحنه ای از این فیلم تصویر حضرت امام(ره)در کنار دیکتاتورهای دنیا نمایش داده می شود!و بازیگر فیلم نیز سخنانی ناشایست را به زبان می راند!

شبکه نمایش از شبکه های تازه تاسیس تلویزیون است که ظاهرا نظارت چندانی به محتوای آن ندارند.ظاهرا بقایای باند پورزند که سالها پیش با آنها برخورد شد همچنان درتلویزیون جمهوری اسلامی فعال هستند!

 




برچسب:,

اتحاديه انجمن‌هاي مستقل دانشجويان در نامه‌اي عنوان كرد:اعتراض به اظهارات هاشمي درباره رابطه با امريكا،

 اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل در نامه‌اي خطاب به آقاي اكبر هاشمي رفسنجاني از اظهارات او در مورد دفاع مقدس، رابطه با امريكا و مصر، روابط ايران با عربستان، حادثه رستوران ميكونوس انتقاد كرد.


به گزارش رجانيوز، اين نامه در حالي خطاب به رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام منتشر شده است كه روز گذشته مصاحبه‌اي از آقاي هاشمي بر روي خروجي رسانه‌ها قرار گرفت كه وي در اين مصاحبه اظهارات بعضاً بي‌سابقه‌اي در مورد رابطه با امريكا و مصر و حادثه ميكونوس عنوان كرده بود.

هاشمي در اين مصاحبه از ضرورت رابطه با امريكا سخن گفته بود و اينكه بايد در دوره امام تكليف رابطه با امريكا و مصر مشخص مي‌شود و وي نيز اين مسئله را در يك نامه دست‌نويس در اواخر حيات مبارك امام به ايشان عنوان كرده است.

هاشمي همچنين به‌عنوان اولين بار در سطح يك مقام ارشد كشورمان، به‌نحوي ادعاي غربي‌ها مبني بر دست داشتن عواملي از ايران در ماجراي رستوران ميكونوس را كه منجر به فضاسازي‌هاي گسترده رسانه‌اي و سياسي عليه ايران شد، تأييد كرده كه اين بخش از اظهارات او با استقبال گسترده رسانه‌هاي بيگانه مواجه شده است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام كه روابط خوبي با خاندان ملك عبدالله و سران سعودي از گذشته دارد، در بخش ديگري از اظهاراتش در مورد رابطه ايران و عربستان نيز بدون اينكه اشاره‌اي به آلت دست بودن عربستان براي امريكا داشته باشد، فاصله گرفتن رژيم سعودي از جمهوري اسلامي را ناشي از سياست‌هاي نادرست خارجي كشور عنوان كرده است.



برچسب:,

اتحاديه انجمن‌هاي مستقل دانشجويان در نامه‌اي عنوان كرد:اعتراض به اظهارات هاشمي درباره رابطه با امريكا،

 اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل در نامه‌اي خطاب به آقاي اكبر هاشمي رفسنجاني از اظهارات او در مورد دفاع مقدس، رابطه با امريكا و مصر، روابط ايران با عربستان، حادثه رستوران ميكونوس انتقاد كرد.


به گزارش رجانيوز، اين نامه در حالي خطاب به رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام منتشر شده است كه روز گذشته مصاحبه‌اي از آقاي هاشمي بر روي خروجي رسانه‌ها قرار گرفت كه وي در اين مصاحبه اظهارات بعضاً بي‌سابقه‌اي در مورد رابطه با امريكا و مصر و حادثه ميكونوس عنوان كرده بود.

هاشمي در اين مصاحبه از ضرورت رابطه با امريكا سخن گفته بود و اينكه بايد در دوره امام تكليف رابطه با امريكا و مصر مشخص مي‌شود و وي نيز اين مسئله را در يك نامه دست‌نويس در اواخر حيات مبارك امام به ايشان عنوان كرده است.

هاشمي همچنين به‌عنوان اولين بار در سطح يك مقام ارشد كشورمان، به‌نحوي ادعاي غربي‌ها مبني بر دست داشتن عواملي از ايران در ماجراي رستوران ميكونوس را كه منجر به فضاسازي‌هاي گسترده رسانه‌اي و سياسي عليه ايران شد، تأييد كرده كه اين بخش از اظهارات او با استقبال گسترده رسانه‌هاي بيگانه مواجه شده است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام كه روابط خوبي با خاندان ملك عبدالله و سران سعودي از گذشته دارد، در بخش ديگري از اظهاراتش در مورد رابطه ايران و عربستان نيز بدون اينكه اشاره‌اي به آلت دست بودن عربستان براي امريكا داشته باشد، فاصله گرفتن رژيم سعودي از جمهوري اسلامي را ناشي از سياست‌هاي نادرست خارجي كشور عنوان كرده است.




ادامه مطلب

برچسب:,

واكنش شريعتمداري به اظهارات هاشمي درباره مذاكره با امريكا

 حسین شریعتمداری مدير مسئول روزنامه کیهان به اظهارات آقاي اكبر هاشمي رفسنجاني در مصاحبه‌اش با يك فصلنامه مطالعات خارجي واكنش نشان داد و از ميان سخنان پر ابهام هاشمي در اين مصاحبه، به بخشي از اظهارات او كه به موضوع "لزوم مذاكره با امريكا" اختصاص داشت، پاسخ داد.


به گزارش رجانيوز، هاشمي در مصاحبه‌اش مذاكره با امريكا را مانند مذاكره با ساير كشورها نظير روسيه و چين عنوان كرده بود، از امريكا به‌عنوان قدرت برتر دنيا كه بايد با او مذاكره كرد، ياد كرده بود و از نامه‌اش به امام در آخرين روزهاي حيات مبارك ايشان خبر داده بود كه در اين نامه از ايشان درخواست شده بود كه در زمان حيات‌شان تكليف موضوع‌هايي از جمله مذاكره با امريكا را روشن كنند، چرا كه پس از ايشان كسي نيست كه انقلاب را از اين گردنه‌ها عبور دهد.

اما در حالي‌كه روز گذشته اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي مستقل دانشجويان سراسر كشور در نامه‌اي به آقاي هاشمي، با يادآوري اين بخش از اظهارات او و ساير سخنانش اعتراض خود را مطرح كرد، امروز نيز شريعتمداري در مقاله‌اي به موضوع مذاكره با امريكا پرداخت. مدير مسئول روزنامه كيهان، ابتدا اين مسئله را بررسي كرده كه هاشمي چرا فقط از نامه‌اش به امام خبر داده و صادقانه پاسخ امام را مطرح نكرده است. وي سپس به اصل موضوع مذاكره با امريكا پرداخته و در مورد هدف امريكايي‌ها از مذاكره، بيانات و نظر رهبر معظم انقلاب در مورد مذاكره با امريكا، مواردي را مطرح كرده است. متن كامل اين مقاله در ادامه آمده است:




ادامه مطلب

برچسب:,

واكنش دكتر آقاتهراني به اظهارات اخير هاشمي: کسی که از مذاکره با آمریکا صحبت می‌کند اگر خائن نباشد فرا

 به گزارش رجانيوز، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در مراسم شهادت حضرت زهرا(س) که در هیئت فاطمیون قم برگزار شد، با اشاره به این که عده ای از مسئولین قدیمی در هفته های گذشته صحبت ها و نوشته هایی در رابطه با مذاکره با آمریکا داشته اند، اظهار داشت: این مسئولین فکر کرده بودند که جمهوری اسلامی در حالت قدرت نمی باشد و این خیال برای کسی که فکر کند مقام معظم رهبری یار ندارد، طبیعی است.





ادامه مطلب

برچسب:,