هشدار جلیلی به اشتون درباره عواقب تعلل غرب در قبال مذاکرات مسک

 

 
طی نامه‌ای مطرح شد؛

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در نامه ای به کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده کشورهای 1+5 در خصوص روند منتهی به مذاکرات مسکو و تعلل طرف غربی تذکر داد.




ادامه مطلب

برچسب:,

به مناسبت بیست و سومین سالگرد رحلت امام(ره) سخنرانی نصرالله آغاز شد

خبرگزاری فارس: سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان دقایقی پیش به مناسبت بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در بیروت، آغاز شد.

خبرگزاری فارس: سخنرانی نصرالله آغاز شد

به گزارش فارس به نقل شبکه تلویزیونی المنار، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان لحظاتی پیش سخنرانی خود را به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی(ه) آغاز کرد.

این مراسم که به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در کاخ "اونیسکو" در بیروت در حال برگزاری است، نمایندگانی از رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس و جمعی از شخصیت‌های سیاسی و مذهبی لبنان در آن حضور دارند.

انتظار می رود سید حسن نصرالله در این مراسم سخنانی را در تجلیل از مقام شامخ بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران ایراد کند.

علاوه بر این انتظار می‌رود دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مسایل منطقه‌ای و داخلی لبنان از جمله موضوع گروگان‌های لبنانی ربوده شده در خاک سوریه بپردازد.




برچسب:,

فرار یک میلیون ‏نفر از اسرائیل در اولین هفته جنگ ایران و رژیم صهیونیستی

سرلشکر صفوی تشریح کرد
فرار یک میلیون ‏نفر از اسرائیل در اولین هفته جنگ ایران و رژیم صهیونیستی

خبرگزاری فارس: ‌دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اگر صهیونیست‌ها بخواهند جنگی علیه ایران ‏راه بیندازند ممکن است در همان یکی دو هفته اول، یهودیان آنجا که بسیار آسیب‌پذیرند، یک میلیون ‏نفرشان از اسرائیل فرار کنند.‏

سردار صفوی





ادامه مطلب

برچسب:,

شناخت مختصری از زندگانی امام هادی علیه السلام

امام هادی علیه السلام از آغاز امامت در مدینه حضور داشتند و در مدت اقامت در این شهر نقش بسیار مهمی در رهبری شیعیان ایفا کردند؛ به طوری که حکومت عباسی از موقعیت ممتاز امام احساس خطر کرده و حضور ایشان در مدینه را به صلاح ندانست، متوکل برای کنترل بیشتر امام علیه السلام تصمیم گرفت ایشان علیه السلام را از مدینه به سامرا منتقل کند. در سال ۲۳۳ ق بنابه گزارش هایی که جاسوسان از فعالیت های امام علیه السلام داده بودند، متوکل به یحیی بن هرثمه مأموریت داد تا این انتقال را انجام دهد. با ورود یحیی بن هرثمه به مدینه، مردم که سخت مشتاق و شیفتة امام خود بودند، اعتراض خود را علنی کردند؛ به طوری که یحیی بن هرثمه اعلام کرد که کاری به امام علیه السلام ندارد و هیچ خطری امام علیه السلام را تهدید نمی کند. پس از مدتی به بهانه این که در منزل امام بر علیه حاکم عباسی سلاح جمع آوری می شود به خانه امام علیه السلام حمله بردند، ولی چیزی جز قرآن و ادعیه نیافتند. جالب اینکه خود یحیی بن هرثمه پس از بازگشت می گوید: «چیزی جز بزرگواری، ورع، زهد و شجاعت در او نیافتم».[۵]





ادامه مطلب

برچسب:,

پیش از ظهور، همه باید سایه ظلم و جور را احساس کنند

مرحوم آیت‌الله بهجت درباره ظهور امام زمان(ع) بیان داشته است: پیش از ظهور، همه باید سایه ظلم و جور را احساس کنند. از این خونریزى هایى که پیش از ظهور حضرت حجّت(ع) واقع مى شود، معلوم مى شود که ظهور آن حضرت مانع از خونریزى است، چون همه طَوْعا یا کَرْها(خواسته و یا ناخواسته.) تابع آن حضرت می شوند.


 

 





ادامه مطلب

برچسب:,

سردار سلامی در همایش یادواره شهید طهرانی‌مقدم:
هیچ پایگاهی در منطقه خارج از تیررس موشک‌های ایران نیست

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اقدامات شهید طهرانی‌مقدم در زمینه موشکی گفت: امروز هیچ پایگاهی در منطقه وجود ندارد که خارج از تیررس موشک‌هایی باشد که الهام‌گرفته از تفکر این شهید بزرگوار هستند.

خبرگزاری فارس: هیچ پایگاهی در منطقه خارج از تیررس موشک‌های ایران نیست

 





ادامه مطلب

برچسب:,

نگاهی به دستاوردهای ایران در مذاکرات بغداد

کنفرانس خبری جلیلی در بغداد
برگ های برنده ای که سعید جلیلی در دست دارد

خبرگزاری فارس: تاکید بر اقتدار و ابتکار در مذاکرات با 1+5 اکنون فضا را به جایی رسانده است که تیم مذاکره کننده ایران حتی از مکان برگزاری مذاکرات نیز به عنوان یک برگ برنده استفاده می کند و با گستراندن دامنه مذاکرات به موضوعات غیرهسته ای،قدرت مانور بی سابقه ای را کسب نموده است.





ادامه مطلب

برچسب:,

آغاز شمارش آراء انتخابات مصر/محمد مرسی پیشتاز است

انتخابات مصر
خبرگزاری فارس: در حالی که درهای تمامی مراکز رای‌گیری در مصر بسته شده است، منابع غیر رسمی از پیشتازی نامزد جماعت اخوان المسلمون در این انتخابات خبر می‌دهند.
 




برچسب:,

اشتون: 1+5 با ایران در مورد غنی سازی 20 درصد مذاکره کرد

خبرگزاری فارس: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما در مورد غنی‌سازی 20 درصد صحبت کردیم و نمی‌خواهم وارد جزئیات در این زمینه شوم.

خبرگزاری فارس: اشتون: 1+5 با ایران در مورد غنی سازی 20 درصد مذاکره کرد

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا لحظاتی پیش در کنفرانس خبری ضمن قدردانی از دولت عراق برای برگزاری این دوره از مذاکرات ایران و 1+5 بر استفاده صلح آمیز ایران از انرژی هسته‌ای تاکید کرد.

وی افزود: در این مذاکرات خواستیم، اعتماد‌سازی کنیم ایران پیشنهاد خود را ارائه کرد. ما در 2 روز گذشته جلسات عمومی و دوجانبه برگزار کردیم و دلایلی داریم که پیشرفت حاصل شده است.

اشتون ادامه داد: البته یک سری اختلافات باقی مانده و توافق کردیم که مذاکرات را ادامه دهیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه دور بعدی گفت‌وگوها در 18 و 19 ژوئن در مسکو برگزار خواهد شد، اظهار داشت: توافق کردیم در مورد راهبرد گام به گام مذاکرات را ادامه دهیم و تلاش کنیم که مشکل را حل کنیم.

وی در پاسخ به سوالی با بیان اینکه مذاکره نیازمند زمان است، یادآور شد: در پروسه گام به گام اعتماد‌سازی و امید به وجود می‌آید و می‌توان مسائل را به شکل درست حل کرد. دلایل مشترکی وجود دارد که ما به مذاکرات در آینده ادامه دهیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: ما تاریخ و محل ملاقات را تعیین و توافق کردیم با آمادگی کامل در مسکو حاضر شویم و مسائل را در آنجا مورد بحث قرار دهیم.

خبرنگار کریستین ساینس مانیتور از اشتون پرسید زمانی که پیشنهادات 1+5 به ایران ارائه شد، این کشور چه واکنشی داشت، گفت: ما در مورد غنی‌سازی 20 درصد صحبت کردیم و نمی‌خواهم وارد جزئیات در این زمینه شوم. ما وجوه مشترکی داریم که می‌توانیم در مورد جزئیات مسئله در گفت‌وگوهای بعدی صحبت کنیم.




برچسب:,

دولت آذربایجان غیرت خود را از دست داده است

خبرگزاری فارس: دانشجویان و روحانیون استان اردبیل در مرز بیله‌سوار در بیانیه‌ای از مردم و دولت آذربایجان خواستند تا از برگزاری جشن یوروویژن جلوگیری کنند.

خبرگزاری فارس: دولت آذربایجان غیرت خود را از دست داده است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، بیش از هزار نفر از دانشجویان و روحانیون استان اردبیل از ساعت 13 امروز(پنج‌شنبه)در اعتراض به جشن یوروویژن که 6 خرداد ماه در باکو برگزار می‌شود، در مرز بیله‌سوار تجمع کردند.

گفتنی است، دانشجویان و طلاب در پایان تجمع، با قرائت بیانیه‌ای برگزاری جشن یوروویژن و رژه همجنس‌بازان را محکوم کردند و از مسئولان جمهوری اسلامی خواستند در این مورد سفیر دولت آذربایجان در ایران را احضار کند و به صورت دیپلماتیک اعتراض دانشجویان و طلاب را منتقل کند.

تجمع کنندگان در ادامه این بیانیه از مردم و دولت آذربایجان خواستند تا از برگزاری این جشن جلوگیری کنند.

دانشجویان و طلاب استان آذربایجان در ادامه این تجمع شعارهای " آذربایجان شیعه‌سی/قبول ائتمز ذلتی، شیعیان آذربایجان ذلت را قبول نمی‌کنند" و " آذربایجان دولتی/غارت ائدیب غیرتی، دولت آذربایجان غیرت خود را از دست داده است" سر دادند.




برچسب:,

کنفرانس خبری اشتون آغاز شد

کنفرانس خبری مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.

خبرگزاری فارس: کنفرانس خبری اشتون آغاز شد

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، با پایان یافتن مذاکرات 2 روزه ایران و 1+5، کنفرانس خبری کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.

قرار است پس از کنفرانس خبری وی، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی با حضور در کنفرانس خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام/




برچسب:,

نسخه چاپيارسال به دوستان سردار جزایری: مطهری باید عذر خواهی کند؛ هیچ کس حق توهین به آرای ملت را ندا

خبرگزاری فارس: معاون ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به سخنان علی مطهری در مورد دخالت سپاه در انتخابات ضمن تکذیب اتهام وارده گفت: از مدعی العموم انتظار داریم با قید فوریت با اینگونه افراد برخورد کند.

خبرگزاری فارس: مطهری باید عذر خواهی کند؛ هیچ کس حق توهین به آرای ملت را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از معاونت امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سید مسعود جزایری در واکنش به سخنان سخیف علی مطهری در مورد دخالت سپاه در انتخابات ضمن تکذیب اتهام وارده گفت: از مدعی العموم انتظار داریم با قید فوریت با اینگونه افراد برخورد کند.

 

وی اظهار داشت: هیچ کس حق ندارد به آراء ملت ایران در انتخابات توهین کند، اینکه کسای بگویند فلان ارگان و سازمان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و در نحوه آراء مردم اعمال نظر و یا دخالت غیر قانونی داشته و هیچ مدرکی هم ارائه ندهد، توهین به شعور و آگاهی مردم است.

سردار جزایری افزود: یکی از نعمت‌های الهی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وجود دهها انتخابات پرشور و سالم در طول انقلاب اسلامی است و هر کس با هر نیتی بخواهد آن را مخدوش کند، اقدامی ضد انقلابی را مرتکب شده است و در ذهن مردم ما خواهد ماند.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی تاکید کرد: مدعیان دخالت سپاه در امر انتخابات مجلس باید به دادگاه مستندات خود را ارائه دهند.




برچسب:,

نجات یک کشتی آمریکایی توسط ناوگروه نیروی دریایی ایران

خبرگزاری فارس: یک فروند کشتی تجاری آمریکایی از حمله دزدان دریایی خیلج عدن در امان ماند.

خبرگزاری فارس: نجات یک کشتی آمریکایی توسط ناوگروه نیروی دریایی ایران

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، یک فروند کشتی تجاری با ملیت آمریکایی به نام MAERSK TEXAS در محدوده دریایی عمان مورد حمله چندین فروند قایق دزدان دریایی قرار گرفت.

به دنبال درخواست کمک کشتی آمریکایی، ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در حال انجام ماموریت و گشتزنی در منطقه بود، به سمت کشتی آمریکایی عزیمت و ضمن برقراری تماس جهت کمک رسانی اعلام آمادگی کرد و قایق‌های مهاجم به محض مشاهده ناوگروه ایرانی از محدوده متواری شده و کشتی آمریکایی ضمن تشکر از اقدام به موقع نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در سلامت کامل به مقصد مورد نظر عزیمت کرد.

 




برچسب:,

سرلشکر جعفری در دانشگاه امام حسین(ع):

انتظارات رهبری از دولت و مسئولین نظام محقق نشده است

خبرگزاری فارس: فرمانده کل سپاه گفت: سال‌ها از بیانات و انتظاراتی که مقام معظم رهبری از دولت و مسئولین نظام دارند و آنها را بیان می‌کنند می‌گذرد در حالی که این امر محقق نمی‌شود و امیدوارم بتوانیم در این مسیر گام موثری برداریم.





ادامه مطلب

برچسب:,

اعلام تعداد آرا کاندیداها

نتیجه رسمی پایان شمارش آرا تهران، ری،شمیرانات و اسلامشهر

خبرگزاری فارس: نتایج رسمی پایان شمارش آرا در تهران، ری،شمیرانات و اسلامشهر از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام شد.

خبرگزاری فارس: نتیجه رسمی پایان شمارش آرا تهران، ری،شمیرانات و اسلامشهر

 





ادامه مطلب

برچسب:,

با انتشار یک متن تحقیقی و فقهی صورت گرفت: پاسخ استاد برجسته حوزه به علی‎مطهری پیرامون اظهاراتش دربار

 با انتشار یک متن تحقیقی و فقهی صورت گرفت:

پاسخ استاد برجسته حوزه به علی مطهری پیرامون اظهاراتش درباره انتقاد از ولی فقیه

حجت الاسلام محمد علی حیدری استاد برجسته سطوح عالی حوزه علمیه، در یادداشتی تحقیقی، به عقاید عجیب مطهری پیرامون جوان انتقاد از معصوم پاسخد داد.

به گزارش رجانیوز، انتقاد حجت الاسلام پناهیان از رویکرد علی مطهری نسبت به ولی فقیه در دور اول انتخابات مجلس، در همایش جبهه پایداری موجب شد تا بر مبنای این انتقاد نامه‌های سرگشاده‌ای میان حجت الاسلام پناهیان و علی مطهری رد و بدل شود. نامه‌هایی که صرف نظر از ادبیات نامتناسب علی مطهری در آن خطاب به پناهیان، بیانگر برخی عقاید غلطت و خطرناک این نماینده مجلس که این روزها نیز در تکاپو برای ورود مجدد به مجلس است بود. 
 
مطهری در واکنش به سخنان پناهیان، در برنامه ای نه چندان مودبانه با تمسک به برخی آیات و روایات تلاش کرد تا رویکردهای غلط خود خصوصا در قبال مساله ولایت فقیه و مساله جواز انتقاد از معصوم را تبیین کند.
 
در واکنش به این نامه حجت الاسلام پناهیان نیز با انتشار جوابیه ای خواندنی، با استناد به آیات و روایات منطق غلط مطهری در تعامل با ولی فقیه را به چالش کشید.. نامه پناهیان با پاسخ دوم مطهری همراه بود که تا حدود زیاد اصرار بر عقاید منتشر شده در نامه اول داشت.
 
با این حال حجت الاسلام محمد علی حیدری، استاد برجسته سطوح عالی حوزه و از استاد فقه سیاسی در دانشگاه، در یادداشتی تحقیقی، با بیان ادله روایی و فقهی، استدلالات مطهری پیرامون جواز نقد علنی از معصوم پرداخته است.
 
در ادامه متن کامل این نوشته تحقیقی را که خبرگزاری فارس آنرا منتشر کرده است می خوانید:
 





ادامه مطلب

برچسب:,

رزمایش مشترک ارتش و سپاه در جنوب شرق/احتمال حضور نیروهای هوایی

امیر پوردستان در گفت‌وگو با فارس خبر داد

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک ارتش و سپاه گفت: علاوه بر نیروهای زمینی ممکن است از ظرفیت نیروهای هوایی نیز در این رزمایش استفاده شود.

راکت فجر




ادامه مطلب

برچسب:,

رهبر معظم انقلاب اسلامی:

رهبری
آحاد مردم با مصرف تولید داخلی عزم خود را برای مقابله با دشمن آشکار کنند

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب اسلامی قوام و استحکام اقتصاد کشور را نیازمند تلاش بی وقفه قوای مجریه، مقننه و قضاییه دانستند و تاکید کردند: آحاد مردم نیز با مصرف تولید داخلی، عزم خود را برای مقابله با دشمن آشکار کنند.

 





ادامه مطلب

برچسب:,

خشم بی بی سی از گسترش «فرهنگ فاطمی»*سند

 در ادامه سیاست های اسلام ستیزی رسانه های انگلیسی؛ 

خشم بی بی سی از گسترش «فرهنگ فاطمی»*سند
بی بی سی: «تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی در تهران که با بودجه های دولتی برپا شده بودند نشان از آن داشت که تلاشی سازماندهی شده از بالا برای تهییج و ترغیب ایمانداران و باب کردن رویه ای تازه صورت گرفته است.»

 






ادامه مطلب

برچسب:,

آیا ایران می‌تواند به آمریکا حمله سایبری کند؟

 ان پی آر' وب سایت رسانه ملی آمریکا بررسی کرد؛

آیا ایران می‌تواند به آمریکا حمله سایبری کند؟
'آلپرویچ' کارشناس تهدید سایبری دولتی: «اگر حکومت ایران به این نتیجه برسد که موجودیت آن به طور جدی به خطر افتاده و یا ممکن است حمله نظامی به آن کشور اتفاق بیافتد آنها مسلما برای پیشگیری از وقوع این حملات و یا برای تلافی کردن حملات نظامی از جنگ سایبری استفاده خواهند کرد.»
 





ادامه مطلب

برچسب:,