آخرین پیام نوروزی امام خمینی(ره) به ملت

 حضرت امام خمینی(ره) در آخرین پیام نوروزی امام خمینی(ره) به ملت ایران تاکید کردند: تحویل حال الی احسن الحال این است که در این سال نو تحول بر ای‌مان حاصل شود.

در این پیام آمده است:

«بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

تحویل حال الی احسن الحال این است که ان‌شاء اللَّه در این سال نو ما تغییرات روحی بدهیم، یعنی واقعاً تحول برای‌مان حاصل بشود. و او به این است که همان‌طوری که سیره انبیا از اول تا آخر بوده است که جنگ و صلحشان برای خدا بوده است، هیچ پیغمبری جنگ نکرد الّا برای خدا و صلح نکرد الّا برای خدا.

و امسال نوروز ما بین دو عید واقع شده است: یکی عید سعید ولادت حضرت امام حسین- سلام اللَّه علیه- که احیاکننده دین اسلام بود از صدر اسلام تا آخر الزمان، و یکی هم عید 15 شعبان ولی عصر- ارواحنا له الفداء- که او تا ازل احیا می ‏کند دین خدای تبارک و تعالی را. و ما امیدواریم که ملت ما در این سال نو به طوری عمل بکند که سیره انبیا بوده است. به طوری عمل بکند که سیره اولیا بوده است. و عمده این است که هواهای نفس از بین برود. انسان در طول عمر مبتلای به این هوای نفس است که محتاج به ریاضت است. و من که گوینده ‏ام موفق نشدم به این عمل و من امیدوارم که ملت ایران و همه مسلمانان دنیا یک تحولی پیدا کنند در این سال نو که برای خدا کار کنند. برای سلطه خودشان نباشد. برای پیروزی خودشان نباشد. برای هواهای نفسانی نباشد. و خداوند ان شاء اللَّه همه را توفیق بدهد که در راه خدای تبارک و تعالی مجاهدت کنند. و ان شاء اللَّه این روز بر همه مبارک باشد، و خداوند همه مسلمین را با هم متفق کند در مقابل کفر جهانی.




برچسب:,

عکس های چهارشنبه سوری خانواده پهلوی

برچسب:,

بیوگرافی رهبر

 سید على حسینی خامنه‌اى فرزند مرحوم حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حاج سید جواد حسینى خامنه‌اى، در فروردین ماه سال ۱۳۱۸ شمسی برابر با ۱۳۵۸ قمرى در مشهد مقدس چشم به دنیا گشود.

او دومین پسر خانواده بود و زندگى مرحوم سید جواد خامنه‌اى هم مانند بیشتر روحانیون و مدرسان علوم دینى، بسیار ساده: «پدرم روحانى معروفى بود، اما خیلى پارسا و گوشه‌گیر [...] زندگى ما به‌سختى مى‌گذشت. من یادم هست شب‌هایى اتفاق مى‌افتاد که در منزل ما شام نبود. مادرم با زحمت براى ما شام تهیه مى‌کرد. [...] آن شام هم نان و کشمش بود.»
امّا خانه اى را که خانواده سیّد جواد در آن زندگى مى کردند، رهبر انقلاب چنین توصیف مى کنند:
«منزل پدرى من که در آن متولد شده ام، تا چهارـ پنج سالگى من، یک خانه ۶۰ ـ ۷۰ مترى در محّله فقیر نشین مشهد بود که فقط یک اتاق داشت و یک زیر زمین تاریک و خفه اى! هنگامى که براى پدرم میهمان مى آمد (و معمولاً پدر بنا بر این که روحانى و محل مراجعه مردم بود، میهمان داشت) همه ما باید به زیر زمین مى رفتیم تا مهمان برود. بعد عدّه اى که به پدر ارادتى داشتند، زمین کوچکى را کنار این منزل خریده به آن اضافه کردند و ما داراى سه اتاق شدیم.»
رهبرانقلاب از دوران کودکى در خانواده اى فقیر امّا روحانى و روحانى پرور و پاک و صمیمی، اینگونه پرورش یافت و از چهار سالگى به همراه برادر بزرگش سید محمد به مکتب سپرده شد تا الفبا و قرآن را یاد بگیرند. سپس، دو برادر را در مدرسه تازه تأسیس اسلامى «دارالتعّلیم دیانتى» ثبت نام کردند و این دو دوران تحصیل ابتدایى را در آن مدرسه گذراندند.
در حوزه علمیه
ایشان از دوره دبیرستان، خواندن «جامع المقدمات» و صرف و نحو را آغاز کرده بود. سپس از مدرسه جدید وارد حوزه علمیه شد و نزد پدر و دیگر اساتید وقت ادبیات و مقدمات را خواند.
درباره انگیزه ورود به حوزه علمیه و انتخاب راه روحانیت مى گویند: «عامل و موجب اصلى در انتخاب این راه نورانى روحانیت پدرم بودند و مادرم نیز علاقه مند و مشوّق بودند».
ایشان کتب ادبى ار قبیل «جامع المقدمات»، «سیوطى»، «مغنى» را نزد مدرّسان مدرسه «سلیمان خان» و «نوّاب» خواند و پدرش نیز بر درس فرزندانش نظارت مى کرد. کتاب «معالم» را نیز در همان دوره خواند. سپس «شرایع الاسلام» و «شرح لمعه» را در محضر پدرش و مقدارى را نزد مرحوم «آقا میرزا مدرس یزدى» و رسائل و مکاسب را در حضور مرحوم حاج شیخ هاشم قزوینى و بقیه دروس سطح فقه و اصول را نزد پدرش خواند و دوره مقدمات و سطح را بطور کم سابقه و شگفت انگیزى در پنچ سال و نیم به اتمام رساند. پدرش مرحوم سید جواد در تمام این مراحل نقش مهّمى در پیشرفت این فرزند برومند داشت. رهبر بزرگوار انقلاب، در زمینه منطق و فلسفه، کتاب منظومه سبزوار را ابتدا از «مرحوم آیت الله میرزا جواد آقا تهرانى» و بعدها نزد مرحوم «شیخ رضا ایسى» خواندند.
 در حوزه علمیه نجف اشرف
آیت الله خامنه اى که از هیجده سالگى در مشهد درس خارج فقه و اصول را نزد مرجع بزرگ مرحوم آیت الله العظمى میلانى شروع کرده بودند. در سال ۱۳۳۶ به قصد زیارت عتبات عالیات، عازم نجف اشرف شدند و با مشاهده و شرکت در درسهاى خارج مجتهدان بزرگ حوزه نجف از جمله مرحوم سید محسن حکیم، سید محمود شاهرودى، میرزا باقر زنجانى، سید یحیى یزدى، و میرزا حسن بجنوردى، اوضاع درس و تدریس و تحقیق آن حوزه علمیه را پسندیدند و ایشان را از قصد خود آگاه ساختند. ولى پدر موافقت نکرد. پس از مدّتى ایشان به مشهد باز گشتند.

621 بیوگرافی و عکس های رهبر معظم انقلاب

 در حوزه علمیه قم
آیت الله خامنه اى از سال ۱۳۳۷ تا ۱۳۴۳ در حوزه علمیه قم به تحصیلات عالى در فقه و اصول و فلسفه، مشغول شدند و از محضر بزرگان چون مرحوم آیت الله العظمى بروجردى، امام خمینى، شیخ مرتضى حائرى یزدى وعلـّامه طباطبائى استفاده کردند. در سال ۱۳۴۳، از مکاتباتى که رهبر انقلاب با پدرشان داشتند، متوجّه شدند که یک چشم پدر به علت «آب مروارید» نابینا شده است، بسیار غمگین شدند و بین ماندن در قم و ادامه تحصیل در حوزه عظیم آن و رفتن به مشهد و مواظبت از پدر در تردید ماندند. آیت الله خامنه اى به این نتیجـه رسیدند که به خاطر خدا از قــم به مشهد هجرت کنند واز پدرشان مواظبت نمایند. ایشان در این مـورد مى گویند:
«به مشهد رفتم و خداى متعال توفیقات زیادى به ما داد. به هر حال به دنبال کار و وظیفه خود رفتم. اگر بنده در زندگى توفیقى داشتم، اعتقادم این است که ناشى از همان بّرى «نیکى» است که به پدر، بلکه به پدر و مادر انجام داده ام». آیت الله خامنه اى بر سر این دو راهى، راه درست را انتخاب کردند. بعضى از اساتید و آشنایان افسوس مى خوردند که چرا ایشان به این زودى حوزه علمیه قم را ترک کردند، اگر مى ماندند در آینده چنین و چنان مى شدند!… امّا آینده نشان داد که انتخاب ایشان درست بوده و دست تقدیر الهى براى ایشان سر نوشتى دیگر و بهتر و والاتر از محاسبات آنان، رقم زده بود. آیا کسى تصّور مى کرد که در آن روز جوان عالم پراستعداد ۲۵ ساله، که براى رضاى خداوند و خدمت به پدر و مادرش از قم به مشهد مى رفت، ۲۵ سال بعد، به مقام والاى ولایت امر مسلمین خواهد رسید؟! ایشان در مشهد از ادامه درس دست برنداشتند و جز ایام تعطیل یا مبازره و زندان و مسافرت، به طور رسمى تحصیلات فقهى و اصول خود را تا سال ۱۳۴۷ در محضر اساتید بزرگ حوزه مشهد بویژه آیت الله میلانى ادامه دادند. همچنین ازسال ۱۳۴۳ که در مشهد ماندگار شدند در کنار تحصیل و مراقبت از پدر پیر و بیمار، به تدریس کتب فقه و اصول و معارف دینى به طلـّاب جوان و دانشجویان نیز مى پرداختند.

7 Copy1 بیوگرافی و عکس های رهبر معظم انقلاب

 مبارزات سیاسى
آیت الله خامنه اى به گفته خویش «از شاگردان فقهى، اصولى، سیاسى و انقلابى امام خمینى (ره) هستند» امـّا نخستین جرقـّه هاى سیاسى و مبارزاتى و دشمنى با طاغوت را مجاهد بزرگ و شهید راه اسلام شهید «سید مجتبى نوّاب صفوى» در ذهن ایشان زده است، هنگامیکه نوّاب صفوى با عدّه اى از فدائیان اسلام در سال ۳۱ به مشهد رفته در مدرسه سلیمان خان، سخنرانى پر هیجان و بیدار کننده اى در موضوع احیاى اسلام و حاکمیت احکام الهى، و فریب و نیرنگ شاه و انگلیسى و دروغگویى آنان به ملـّت ایران، ایراد کردند. آیت الله خامنه اى آن روز از طـّلاب جوان مدرسه سلیمان خان بودند، به شدّت تحت تأثیر سخنان آتشین نوّاب واقع شدند. ایشان مى گویند: «همان وقت جرقه هاى انگیزش انقلاب اسلامى به وسیله نوّاب صفوى در من به وجود آمده و هیچ شکى ندارم که اولین آتش را مرحوم نوّاب در دل ما روشن کرد».
 همراه با نهضت امام خمینى (قدس سره)
آیت الله خامنه اى از سال ۱۳۴۱ که در قم حضورداشتند و حرکت انقلابى واعتراض آمیز امام خمینى علیه سیاستهاى ضد اسلامى و آمریکا پسند محمد رضا شاه پهلوى، آغاز شد، وارد میدان مبارزات سیاسى شدند و شانزده سال تمام با وجود فراز و نشیب هاى فراوان و شکنجه ها و تبعیدها و زندان ها مبارزه کردند و در این مسیر ازهیچ خطرى نترسیدند. نخستین بار در محرّم سال ۱۳۸۳ از سوى امام خمینى (قدس سره) مأموریت یافتند که پیام ایشان را به آیت الله میلانى و علماى خراسان در خصوص چگونگى برنامه هاى تبلیغاتى روحانیون در ماه محرّم و افشاگرى علیه سیاست هاى آمریکایى شاه و اوضاع ایران و حوادث قم، برسانند. ایشان این مأموریت را انجام دادند و خود نیز براى تبلیغ، عازم شهر بیرجند شدند و در راستاى پیام امام خمینى، به تبلیغ و افشاگرى علیه رژیم پهلوى و آمریکا پرداختند. بدین خاطر در ۹ محرّم «۱۲ خرداد ۱۳۴۲» دستگیر و یک شب بازداشت شدند و فرداى آن به شرط اینکه منبر نروند و تحت نظر باشند آزاد شدند. با پیش آمدن حادثه خونین ۱۵خرداد، باز هم ایشان را از بیرجند به مشهد آورده، تحویل بازداشتگاه نظامى دادند و ده روز در آنجا با سخت ترین شرایط و شکنجه و آزارها زندانى شدند.
 دوّمین بازداشت
در بهمن ۱۳۴۲ – رمضان ۱۳۸۳- آیت الله خامنه اى با عدّه اى از دوستانشان براساس برنامه حساب شده اى به مقصد کرمان حرکت کردند. پس از دو ـ سه روز توقف در کرمان و سخنرانى و منبر و دیدار با علما و طلـّاب آن شهر، عازم زاهدان شدند. سخنرانى ها و افشاگرى هاى پرشور ایشان بویژه درایـّام ششم بهمن ـ سالگرد انتخابات و رفراندوم قلـّابى شاه ـ مورد استقبال مردم قرار گرفت. در روزپانزدهم رمضان که مصادف با میلاد امام حسن (ع) بود، صراحت و شجاعت و شور انقلابى ایشان در افشاگرى سیاستهاى شیطانى و آمریکایى رژیم پهلوى، به اوج رسید و ساواک شبانه ایشان را دستگیر و با هواپیما روانه تهران کرد. رهبر بزرگوار، حدود دو ماه ـ به صورت انفرادى ـ در زندان قزل قلعه زندانى شدند و انواع اهانت ها و شکنجه ها را تحمّل کردند.

724 بیوگرافی و عکس های رهبر معظم انقلاب

 سوّمین و چهارمین بازداشت
کلاسهاى تفسیر و حدیث و اندیشه اسلامى ایشان در مشهد و تهران با استقبال کم نظیر جوانان پرشور و انقلابى مواجه شد. همین فعالیت ها سبب عصبانیت ساواک شد و ایشان را مورد تعقیب قرار دادند. بدین خاطر در سال ۱۳۴۵ در تهران مخفیانه زندگى مى کردند و یک سال بعد ـ ۱۳۴۶ـ دستگیر و محبوس شدند. همین فعالیّت هاى علمى و برگزارى جلسات و تدریس و روشنگرى عالمانه و مصلحانه بود که موجب شد آن بزرگوار بار دیگر توسط ساواک جهنّمى پهلوى در سال ۱۳۴۹ نیز دستگیر و زندانى گردند.
 پنجمین بازداشت
حضرت آیت الله خامنه اى «مد ظله» درباره پنجمین بازداشت خویش توسط ساواک مى نویسد:
«از سال ۴۸ زمینه حرکت مسلحانه در ایران محسوس بود. حساسیّت و شدّت عمل دستگاههاى جارى رژیم پیشین نیز نسبت به من، که به قرائن دریافته بودند چنین جریانى نمى تواند با افرادى از قبیل من در ارتباط نباشد، افزایش یافت. سال ۵۰ مجدّداً و براى پنجمین بار به زندان افتادم. برخوردهاى خشونت آمیز ساواک در زندان آشکارا نشان مى داد که دستگاه از پیوستن جریان هاى مبارزه مسلـّحانه به کانون هاى تفـّکر اسلامى به شدّت بیمناک است و نمى تواند بپذیرد که فعالیّـت هاى فکرى و تبلیغاتى من در مشهد و تهران از آن جریان ها بیگانه و به کنار است. پس از آزادى، دایره درسهاى عمومى تفسیر و کلاسهاى مخفى ایدئولوژى و… گسترش بیشترى پیدا کرد».
بازداشت ششم
در بین سالهاى ۱۳۵۰ـ۱۳۵۳ درسهاى تفسیر و ایدئولوژى آیت الله خامنه اى در سه مسجد «کرامت» ، «امام حسن» و «میرزا جعفر» مشهد مقدس تشکیل مىشد و هزاران نفر ازمردم مشتاق بویژه جوانان آگاه و روشنفکر و طلـّاب انقلابى و معتقد را به این سه مرکز مى کشاند و با تفکّرات اصیل اسلامى آشنا مى ساخت. درس نهج البلاغـه ایشان از شور و حال دیگـرى برخوردار بود و در جزوه هاى پلى کپى شده تحت عنوان: «پرتوى از نهج البلاغه» تکثیر و دست به دست مى گشت. طلـّاب جوان و انقلابى که درس حقیقت و مبارزه را از محضر ایشان مى آموختند، با عزیمت به شهرهاى دور و نزدیکِ ایران، افکار مردم را با آن حقایق نورانى آشنا و زمینه را براى انقلاب بزرگ اسلامى آماده مى ساختند. این فعالیـّت ها موجب شد که در دى ماه ۱۳۵۳ ساواک بى رحمانه به خانه آیت الله خامنه اى در مشهد هجوم برده، ایشان را دستگیر و بسیارى از یادداشت ها و نوشته هایشان را ضبط کنند. این ششمین و سخت ترین بازداشت ایشان بود و تا پاییز ۱۳۵۴ در زندان کمیته مشترک شهربانى زندان بودند. در این مدت در سلولى با سخت ترین شرایط نگه داشته شدند. سختى هایى که ایشان در این بازداشت تحمّل کردند، به تعبیر خودشان «فقط براى آنان
که آن شرایط را دیده اند، قابل فهم است». پس از آزادى از زندان، به مشهد مقدس برگشتند و باز هم همان برنامه و تلاش هاى علمى و تحقیقى و انقلابى ادامه داشت. البته دیگر امکان تشکیل کلاسهاى سابق را به ایشان ندادند.
 در تبعید
رژیم جنایتکار پهلوى در اواخر سال ۱۳۵۶، آیت الله خامنه اى را دستگیر و براى مدّت سه سال به ایرانشهر تبعید کرد. در اواسط سال ۱۳۵۷ با اوجگیرى مبارزات عموم مردم مسلمان و انقلابى ایران، ایشان از تبعیدگاه آزاد شده به مشهد مقدس بازگشتند و در صفوف مقدم مبارزات مردمى علیه رژیم سفـّاک پهلوى قرار گرفتند و پس از پانزده سال مبارزه مردانه و مجاهدت و مقاومت در راه خدا و تحمّل آن همه سختى و تلخى، ثمره شیرین قیام و مقاومت و مبارزه؛ یعنى پیروزى انقلاب کبیر اسلامى ایران و سقوط خفـّت بار حکومتِ سراسر ننگ و ظالمانه پهلوى، و برقرارى حاکمیت اسلام در این سرزمین را دیدند.
 در آستانه پیروزى
درآستانه پیروزى انقلاب اسلامى، پیش از بازگشت امام خمینى از پاریس به تهران، «شوراى انقلاب اسلامى» با شرکت افراد و شخصیت هاى مبارزى همچون شهید مطهرى، شهید بهشتى، هاشمى رفسنجانى و… از سوى امام خمینى در ایران تشکیل گردید، آیت الله خامنه اى نیز به فرمان امام بزرگوار به عضویت این شورا درآمد. پیام امام توسط شهید مطهرى «ره» به ایشان ابلاغ گردید و با دریافت پیام رهبر کبیر انقلاب، از مشهد به تهران آمدند.
 پس از پیروزى
آیت الله خامنه اى پس از پیروزى انقلاب اسلامى نیز همچنان پرشور و پرتلاش به فعالیّت هاى ارزشمند اسلامى و در جهت نزدیکتر شدن به اهداف انقلاب اسلامى پرداختند که همه در نوع خود و در زمان خود بى نظیر و بسیار مهّم بودند که در این مختصر فقط به ذکر رؤوس آنها مى پردازیم:
٭ پایه گذارى «حزب جمهورى اسلامى» با همکارى و همفکرى علماى مبارز و هم رزم خود: شهید بهشتى، شهید باهنر، هاشمى رفسنجانى و… دراسفند ۱۳۵۷٫
٭ معاونت وزارت دفاع در سال ۱۳۵۸٫
٭ سرپرستى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، ۱۳۵۸٫
٭ امام جمعه تهران، ۱۳۵۸٫
٭ نماینده امام خمینی«قدّس سرّه» در شوراى عالى دفاع ، ۱۳۵۹٫
٭ نماینده مردم تهران در مجلس شوراى اسلامى، ۱۳۵۸٫
٭ حضور فعّال و مخلصانه در لباس رزم در جبهه هاى دفاع مقدس، در سال ۱۳۵۹ با شروع جنگ تحمیلى عراق علیه ایران و تجاوز ارتش متجاوز صّدام به مرزهاى ایران؛ با تجهیزات و تحریکات قدرت هاى شیطانى و بزرگ ازجمله آمریکا و شوروى سابق.
٭ ترور نافرجام ایشان توسط منافقین در ششم تیرماه ۱۳۶۰ در مسجد ابوذر تهران.
٭ ریاست جمهورى؛ به دنبال شهادت محمد على رجایى دومّین رئیس جمهور ایران، آیت الله خامنه اى در مهر ماه ۱۳۶۰ با کسب بیش از شانزده میلیون رأى مردمى و حکم تنفیذ امام خمینى (قدس سره) به مقام ریاست جمهورى ایران اسلامى برگزیده شدند. همچنین از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۸ براى دوّمین بار به این مقام و مسؤولیت انتخاب شدند.
٭ ریاست شوراى انقلاب فرهنگ، ۱۳۶۰٫
٭ ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، ۱۳۶۶٫
٭ ریاست شوراى بازنگرى قانون اساسى، ۱۳۶۸٫
٭ رهبرى و ولایت امّت، که از سال ۱۳۶۸، روز چهاردهم خرداد پس از رحلت رهبر کبیرانقلاب امام خمینى (قدس سره) توسط مجلس خبرگان رهبرى به این مقام والا و مسؤولیت عظیم انتخاب شدند، و چه انتخاب مبارک و درستى بود که پس از رحلت امام راحل، با شایستگى تمام توانستند امّت مسلمان ایران، بلکه مسلمانان جهان را رهبرى نمایند.

 

824 بیوگرافی و عکس های رهبر معظم انقلاب

 

1 Copy2 بیوگرافی و عکس های رهبر معظم انقلاب

 

1124 بیوگرافی و عکس های رهبر معظم انقلاب

 

259 بیوگرافی و عکس های رهبر معظم انقلاب

 

1 Copy3 بیوگرافی و عکس های رهبر معظم انقلاب

 

1131 بیوگرافی و عکس های رهبر معظم انقلاب

265 بیوگرافی و عکس های رهبر معظم انقلاب

 

 

 



برچسب:,

زنامه رسالت خطاب به علی مطهری: رضا پهلوی هم دادگاهی نشده، پس صلاحیتش باید تایید شود؟29

 

روزنامه رسالت خطاب به علی مطهری: رضا پهلوی هم دادگاهی نشده، پس صلاحیتش باید تایید شود؟29

احزاب و شخصیت‌ها - روزنامه رسالت در مطلبی خطاب به علی مطهری نوشت:

شما که معتقدید باید صلاحیت موسوی و کروبی را هم برای کاندیدا شدن در دوره جدید احراز کرد، آیا اگر رضا پهلوی هم خود را کاندیدا کند، باید صلاحیت او را احراز و تایید کرد؟ او که در هیچ دادگاهی محکوم نشده، الا دادگاه افکار و آراء مردم ایران. پس شما که از سینه چاکان دموکراسی هستید، نقش مردم را در این میان چگونه ارزیابی می‌کنید؟ در ضمن، شورای نگهبان در زمینه احراز و عدم احراز صلاحیت‌ها، خود یک نهاد قانونی است. خودتان بهتر می‌دانید که مشابه چنین نهادی در اکثر قریب به اتفاق کشورها وجود دارد حتی کشورهایی که خود را مهد دموکراسی می‌دانند.
نکته دیگر اینکه اگر بنا به مصلحت کشور و نظام اسلامی، موسوی و کروبی را به دادگاه نکشانده‌اند اما جزای کوچکی نسبت به جرم بزرگ آنها برایشان در نظر گرفته‌اند و آن، حصر خانگی است. حتما شما این را هم عادلانه نمی‌دانید و معتقدید تا زمانی که دادگاهی نشده‌اند، آن دو سر اژده‌های فتنه را آزاد بگذارند و کما فی‌السابق بیایند و علیه اسلام و امت و انقلاب و نظام اسلامی و ولایت فقیه، بیانیه بدهند و فتنه‌گران را خداجو بنامند و عکس امام خمینی (ره) را آتش بزنند، عاشورا و تمام مقدسات ملت مسلمان ما را به استهزا بگیرند و ...




برچسب:,

آزادی مهدی هاشمی با وثیقه 100میلیارد ریالی پدر

به گزارش «تابناک»، روزنامه اعتماد عکسی را با عنوان «اولین عکس از مهدی هاشمی پس از آزادی» منتشر کرد.

 
در این تصویر مهدی هاشمی در کنار پدرش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و مادرش عفت مرعشی حضور دارد.
 
مهدی هاشمی پس از سه ماه بازداشت با تودیع وثیقه 10 میلیارد تومانی آزاد شده است.




برچسب:,

فایل صوتی مهدی هاشمی

به گزارش سرویس سیاسی جهان نیوز، شاید روز 21 مهر ماه 1389 که مهدی هاشمی رفسنجانی، بخشی از فعالیت های پنهان خود و نزدیکانش را علیه نظام برای ‘نیک آهنگ کوثر’، ضدانقلاب فراری، بازگو می کرد، هرگز تصور نمی کرد که همین مکالمه روزی بلای جانش شود.

این فایل صوتی که نشان از ارتباط گرم و تنگاتنگ مهدی هاشمی با جبهه ضدانقلاب دارد، اخیرا در فضای اینترنت منتشر شده است.

روشن نیست که چه کسی این مکالمه را منتشر کرده اما برخی محافل ضدانقلاب عنوان کرده اند که نیک‌آهنگ کوثر به طمع بهره برداری اقتصادی از خانواده هاشمی و نیز اهداف سیاسی ضدانقلاب اقدام به انتشار آن کرده است.

کیفیت بالا
صوت


 





ادامه مطلب

برچسب:,

اطرافیان هاشمی از امدن خاتمی و مشایی میگویند

برچسب:,

نیاید روزی که ماهم چون سلیمان از کربلا جا بمانیم!

برچسب:,

انتشار کتاب مروج زنای با محارم

به لطف خواب زمستانی مسئولین حوزه نشر ، کتابی که مبلغ زنای با محارم است ، روانه بازار شد.

 دیالکتیک ...... اثر نویسنده ای که خود را ملحد دو آتیشه می‌داند و خدا را به مبارزه می‌طلبد، به چاپ پنجم رسید و آزادانه به بازار کتاب ایران راه یافته است و این درحالی است که آثار بسیار مثبت بعضا بدلیل لایه هایی انتقاد آمیز به فضای فرهنگی کشور از چاپ و نشر محروم شده و راهی کنج خانه های نویسندگانشان میشوند.

انتشار کتابی چون دیالکتیک ......توسط انتشارات ..... که صراحتاً؛ جامعه، مذهب، اخلاقیات و قوانین را سدی مقابل عشق (البته از نوع جسمانی) قلمداد کرده، و وحشت و جاذبه زنای با محارم را محدود کننده عشق جسمانی افراد عنوان می‌دارد؛ عملکرد مسئولین در حوزه فرهنگی و ضعف نظارتی آنان را برجسته می نماید.

در بخشی ازین کتاب آمده است:

«مرد نیز از انتخاب باز داشته می‌شود. محدوده امکانات او بسیار تنگ است. او زمانی که بچه است زنانگی را در مادر یا خواهرانش کشف می‌کند و پس از آن عشق با مناهی یکی می‌شود، وحشت و جاذبه زنای با محارم عشق جسمانی ما را مشروط می‌کند، هم‌چنین زندگی نوین خواهش‌های نفسانی ما را به افراط نزدیک می‌کند؛ و در همان حال خواهش‌ها را با انواع منع‌ها عقیم می‌گذارد: منع‌های اخلاقی، اجتماعی و حتی بهداشتی».(اوکتاویو پاز، دیالکتیک ........ص:17-16)

ترویج تفکر اومانیستی، اگوئیسم اخلاقی و ترویج و تبلیغ لیبرالیسم محتوای چنین اثری است. برای نمونه آنجایی که نویسنده به صراحت عنوان می‌کند:

«جامعه عشق را با ازدواج یکی می‌کند. هرگونه عدول از این قاعده مجازات دارد. حمایت از ازدواج موجه می‌بود اگر جامعه امکان انتخاب آزاد می‌داد و چون چنین نیست جامعه باید بپذیرد که ازدواج تحقق والای عشق نیست بلکه شکلی حقوقی، اجتماعی و اقتصادی است که اهداف آن با عشق مغایر است. ثبات خانواده بستگی به ازدواج دارد که صرفاً حمایتی است از جامعه و هدف آن چیزی جز بازتولید همان جامعه نیست؛ و عشق درست به همین دلیل عملی ضد اجتماعی است.» (همان؛ ص:19-18)

به راستی مسئولیت ترجمه و چاپ چنین اثری که نویسنده‌اش از خود تعریفی این چنینی ارائه می‌دهد متوجه کیست؟

اعتراف نویسنده به الحاد دوآتیشه اش

«من به خاطر اینکه‌ حوصله‌ام سر رفته بود مرتد شدم. می‌دانید، این قوی‌ترین سلاح‌ شیطان است... رفتن به مراسم عشاء ربانی اجباری بود، و این‌ مراسم در یک نمازخانه بسیار زیبا انجام می‌شد- مدرسه ما ساختمانی‌ بود متعلق به اواخر قرن هیجدهم یا آغاز قرن نوزدهم- مراسم‌ طولانی و موعظه‌ها کسل‌کننده بو دو ایمان من رفته‌رفته سرد شد. حوصله‌ام سر رفته بود و این کفرآمیز بود، چون می‌دانستم که‌ حوصله‌ام سر رفته است. علاوه، به دخترها هم فکر می‌کردم. کلیسا محلی شده بود برای تصورات بی‌شرمانه جنسی و همه این‌ افکار مرا بیش از بیش مشکوک می‌ساخت، تردیدها خشم مرا علیه‌ خدا برمی‌انگیخت، یک روز خیلی خوب، همچنان که از کلیسا بیرون آمدم، یک‌بار دیگر دریافتم که مراسم عشاء ربانی هیچ تأثیری‌ روی من ندارد. بعد از مراسم همان قدر از فیض خدا محروم بودم‌ که قبل از آن، بعد روی زمین تف کردم، روی تف خود رقصیدم، چند تا فحش دادم و خدا را به مبارزه طلبیدم. اگرچه به کسی‌ نگفتم، ولی از آن روز به بعد یک ملحد دوآتشه شدم».(مردی از هزار توی انزوا زندگینامه اوکتاویوپاز شاعر امریکای لاتین از زبان خودش؛ مترجم: بهروزی، علی؛ ماهنامه نگین شماره 154؛ ص 6، اسفند 1356)

 

 با این اوصاف فقط میتوان برای کسانی که در حوزه نشر مسئولیتی را برعهده دارند افسوس خورد و بحالشان گریست که چگونه اینچنین آثار سخیف و کثیفی وارد عرصه فکری کشور میشود و البته این آقایان همچنان ادعای مدافع فرهنگ اسلامی و انسانی و الهی بودن را دارند.




برچسب:,

ایت ا..به اوین رفت

برچسب:,

سفر هاشمی به رفسنجان لغو شد

برچسب:,

راست می گوید ابطحی، اما نباید بگوید!

کیهان: مصاحبه تازه محمدعلی ابطحی و تأكید وی بر اینكه «تندروی های جنبش سبز به اصلاح طلبان خیلی ضربه زد»، با واكنش معنادار محافل ضدانقلاب مواجه شد.



به دنبال انتشار مصاحبه تازه ابطحی، سایت های جرس و گویا نیوز در اقدامی هماهنگ اقدام به ترور شخصیت معاون خاتمی در زمان ریاست جمهوری وی پرداخته و مدعی شدند او تحت فشار شكنجه ضعف به خرج داده و كم آورده و حرف های مذكور را بر زبان جاری ساخته است!
جرس و گویانیوز در تأسی بر شیوه قدیمی گروهك منافقین چند هدف را دنبال می كنند. اولا اینكه اظهارات هشدارآمیز گوینده را كه حلقه ای از طیف خودی به شمار می رود زیر سؤال ببرند و مخاطب را از اندیشیدن در محتوای اظهارات یك فرد مطلع بازدارند ثانیا بقیه اعضا را تهدید كنند كه در صورت انگشت گذاشتن روی خیانت ها و واقعیت های شرم آور، به شیوه مشابه ترور شخصیت خواهند شد. ثالثا ضمن ترور شخصیت گویند، ژست دفاع از او را نیز بگیرند!

ابطحی در مصاحبه اخیر تأكید می كند: عمده ترین اشتباه جریان اصلاحات را این می دانم كه مواضع طیفی از اصلاح طلبان، حركات رادیكالی بود و قطعا مواضعی نبود كه اصلاح طلبی به خاطر آن بنا شده بود. برخی مواضع این چنین باعث شكست اصلاح طلبان شد. جریان اصلاحات از جنبش سبز خیلی ضربه خورد. مواضع متناقضی در جنبش سبز اتخاذ شد و یأس و ناامیدی را پراكند... با توجه به اعتراض به انتخابات سال ۸۸ و اینكه چیزی هم تغییر نكرده و همان مجریان انتخابات را برگزار می كنند، نمی دانم اصلاح طلبان شركت در انتخابات را چگونه توجیه می كنند.

گفتنی است پیش از این مجید محمدی همكار رادیو فردا در تحلیلی قابل تأمل و با اشاره به اعترافات كسانی چون حجاریان، ابطحی، سعید شریعتی، محمدرضا تاجیك و... نوشته بود: روش های اعتراف گیری در ایران ارتقا پیدا كرده است. ابطحی، شریعتی، تاجیك و محمد قوچانی از قربانیان روش ساختارشكنانه بوده اند، آنها به روش های مختلف شكنجه شده و سپس در خبرگزاری ایسنا (جهانبگلو) بامناظره تلویزیونی (تاجیك) و با سخنرانی در نشست دفتر تحكیم (سعید شریعتی) حضور پیدا كرده اند. این پیشرفت در روش های بازجویی است. برخی از اعتراف گیری ها به جای یك بار برای همیشه مبتنی بر روش اعتراف گیری مستمر است. مطالبی كه محمد قوچانی در نقد روشنفكران در مجله مهرنامه می نویسد و بلافاصله در روزنامه كیهان بخش اصلی آن تكرار می شود از این قبیل اند. البته كیهان این مطالب را در سایت بالاترین نقل قول می كند تا نشان دهد این مطالب به سفارش سربازان گمنام امام زمان نوشته شده اند و از اصالت برخوردارند.

این مزدور سازمان سیا برای تخریب و تحقیر افراد یاد شده- كه روش مالوف جریان های ضدانقلابی است- لحن خود را عوض كرده و مدعی شد آنها قربانی هستند و نباید سخنانشان را نقد كرد.




برچسب:,

تحلیل خنده‌دار کروبی

در حالی که حتی تحلیلگران صهیونیست و رسانه های غربی و صهیونیستی ترور شهیدان شهریاری، عباسی دوانی و علی محمدی را کار سرویس های اطلاعاتی موساد و سیا می دانند، سایت رسمی مهدی کروبی در یادداشتی عجیب و پر از توهم تیم های ترور صهیونیستی و غربی را تبرئه کرد و مدعی شد این ترورها کار جمهوری اسلامی بوده است.

http://www.javanonline.ir/images/docs/000404/n00404654-b.jpg


 این سایت نوشته خود را با نام پتکین آذرمهر منتشر و در راستای ادعای جالب خود، درباره شهید علی محمدی عنوان کرده او طرفدار جریان فتنه بوده و "فعالانه" آشوبگران را به حضور در خیابان تشویق می کرده است! روش ترور علی محمدی هم، شیوه‌ای حرفه‌ای به‌نظر نمی‌آید که از آژانس‌های جاسوسی غربی یا اسراییلی انتظار داشته باشیم!

این سایت البته درباره ویژگی های عملیات تروریستی "حرفه ای" توضیح نداده اما گفته است ترور شهید علی محمدی "نقطه‌ای عطفی بود در سرکوب جنبش سبز".

سحام نیوز درباره مجید شهریاری هم آورده که چون تروریست ها دستگیر نشده اند، پس کار جمهوری اسلامی بوده است!

اما تحلیل سایت کروبی زمانی خنده دار می شود که به بررسی ترور آقای عباسی دوانی(رئیس کنونی سازمان انرژی اتمی) می رسد. این سایت نوشته است چون وی از ترور جان سالم به در برده، پس ترورش ساختگی و کار جمهوری اسلامی برای توجیه ترورهای دیگر بوده است: فیلمی که از ماشین عباس دوانی بعد از ترور دیده شد تنها جای دو گلوله را نشان می‌داد و بر خلاف ماشین شهریاری نشانی از انفجار نبود. اگر این ترورها کار کادر های خبره جاسوسی غربی/اسراییلی بودند که حاضر به ریسک دادن هزینه انجام ترور در خاک ایران بودند، انتظار می‌رود باید حرفه‌ای تر از این عمل می‌کردند. احتمال می‌رود که ترور عباسی دوانی یک ترور ساختگی بوده که فرضیه ترور شهریاری توسط‌ سازمان‌های جاسوسی بیگانه در آنروز را بهتر توجیه کند.

سایت کروبی که هیچ دلیلی برای منتسب کردن ترور شهید رضایی نژاد به جمهوری اسلامی پیدا نکرده، مدعی شده مسئولان وی را به برنامه هسته ای مرتبط و ترور او را کار موساد دانسته اند در حالی که چنین نیست. 

خلاف ادعای این سایت وزیر اطلاعات پس از ترور شهید رضایی نژاد اعلام کرد که با توجه به شیوه و شواهد ترور، نمی توان آن را به سرویس های اطلاعاتی غربی و صهیونیستی نسبت داد و باید بررسی بیشتری صورت گیرد. 

اما خوش خدمتی ارگان مهدی کروبی به محافل غربی و صهیونیستی و تبرئه تیم های ترور آنان در حالی است که تحلیلگران و رسانه های غربی پیش تر به دست داشتن رژیم صهیونیستی و آمریکا در این ترورها اذعان کرده اند.

به عنوان نمونه پس از ترور شهید علی محمدی گاردین در مقاله ای تصریح كرد: ترور دكتر علی محمدی بخشی از نبرد سرویس های اطلاعاتی غربی با جمهوری اسلامی به ویژه در زمینه برنامه هسته ای و مذاكرات مربوط به آن است. 

هفته ‌نامه تایم و نشریه "هرالد اسکاتلند" هم به دنبال ترور شهید شهریاری و عباسی دوانی در مقاله هایی با اشاره به ترور فیزیکدانان ایرانی، غرب و در صدر آن موساد را عامل اصلی ترورها خواندند و تلاش آمریکا برای خدشه دار کردن برنامه هسته ای ایران را مورد تاکید قرار دادند.

هرچه زمان بیشتری از وقوع فتنه ۸۸ می گذرد، فعالان و رسانه های جریان فتنه چهره واقعی خود را در همسویی با محافل غربی و صهیونیستی(با وجود اذعان رسانه های غربی به واقعیت) شفاف تر نشان می دهند.




برچسب:,

موسوی‌خوئینی‌ها و دوستانش باید بازنشسته شوند

فومنی در گفت‌وگو با فارس:
موسوی‌خوئینی‌ها و دوستانش باید بازنشسته شوند

خبرگزاری فارس: دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات گفت: موسوی‌خوئینی‌ها دوباره در حال تزریق تفکرات تند و ایذایی به جریان اصلاحات است و این باعث خواهد شد بلایی که چند سال قبل بر سر این جریان آمد، تکرار شود.

خبرگزاری فارس: موسوی‌خوئینی‌ها و دوستانش باید بازنشسته شوند

حجت‌الاسلام محمد زارع فومنی دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره اظهارات اخیر موسوی خوئینی‌ها مبنی بر عدم اعلام برائت از موسوی و کروبی و حمایت قاطع از سران فتنه اظهار داشت: این سخنان نظر شخصی وی است و موسوی خوئینی‌ها و دوستانش باید بازنشسته شده و در اتاق فکر بمانند و در چنین مسائلی ورود نکنند.

فومنی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان معتدل با افراط‌گرایی این آقایان مخالف هستند،افزود: تنها راه‌حل برون رفت از وضع فعلی اصلاح طلبان، اعتدال است.

دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات خاطرنشان کرد: موسوی‌خوئینی‌ها دوباره در حال تزریق تفکرات تند و ایذایی به جریان اصلاحات است و این باعث خواهد شد بلایی که چند سال قبل بر سر این جریان آمد، تکرار شود.

وی ضمن توصیه به اصلاح‌طلبان افراطی برای بازنشستگی سیاسی گفت: اکثر مشکلات و بن بست امروز اصلاحات ناشی از عملکرد این آقایان است لذا آنها نباید برای دیگران تصمیم سازی کنند.

فومنی با تاکید بر اینکه این جریان مجدداً در حال آلوده کردن فضای سیاسی است ادامه داد: جریان تند افراطی اصلاح‌طلب مهره‌های سوخته‌ای هستند که احزاب معتدل از آنها عبور کرده‌اند.

به گزارش فارس موسوی‌خویینی‌ها اخیراً در سخنانی گفته است که «نباید به هر قیمتی در انتخابات شرکت کرد؛ ابراز بیزاری یعنی چه؟ یعنی از آقایان مهندس موسوی و حجت الاسلام کروبی تبری بجوئیم؟ کدام عقل سیاسی به ما اجازه این کار را می‌دهد؟ دین هم به ما چنین اجازه‌ای نمی‌دهد.»




برچسب:,

سفر خانوادگی-سیاسی هاشمی به کرمان‬

هاشمی رفسنجاین قرار است به دعوت تشکل های دانشگاه آزاد که در زمان ریاست جاسبی بر دانشگاه آزاد شکل گرفته اند، فردا در جلسه پرسش و پاسخ دانشگاه آزاد کرمان حضور یابد و در ادامه از دانشگاه آزاد رفسنجان نیز بازدید نماید.
 اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای شرکت در مراسم ختم یکی از آشنایان خود به کرمان می رود.
 
وی قرار است به دعوت تشکل های دانشگاه آزاد که در زمان ریاست جاسبی بر دانشگاه آزاد شکل گرفته اند، فردا در جلسه پرسش و پاسخ دانشگاه آزاد کرمان حضور یابد و در ادامه از دانشگاه آزاد رفسنجان نیز بازدید نماید.
 
شنیده ها حاکیست که با فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد در خصوص حضور آقای هاشمی رفسنجانی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد در دانشگاه کرمان و رفسنجان هماهنگی‌ای نشده است و آقای هاشمی در این دانشگاه احتمالاً در مورد انتخابات آینده ریاست جمهوری و همچنین موضوع زندانی شدن مهدی و فائزه فرزندان خود به پرسش های دانشجویان پاسخ خواهد داد.
 
 نکته اساسی این است که تشکل های دعوت کننده از هاشمی رفسنجانی، از گروه های اصلاح طلب شکل گرفته در دولت های هاشمی و خاتمی هستند و برخی گمانه زنی ها حاکیست که این گروه در نظر دارند که در دانشگاه آزاد کرمان و رفسنجان، جو خاصی را حاکم کنند.




برچسب:,

یادداشتی از حجت الاسلام روانبخش

یادداشتی از حجت الاسلام روانبخش




ادامه مطلب

برچسب:,

برای حفظ کاندیدای هاشمی

این اظهارات باهنر در حالی مطرح می شود که کاندیدای اصلی آقای هاشمی رفسنجانی از مدتها پیش، تحرکات خود را آغاز کرده است و بصورت منظم برنامه های خود را در استانها پیگیری می کند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه مطمئنم هاشمی رفسنجانی نامزد انتخابات ۹۲ نخواهد شد گفت: در حال حاضر قالیباف، محسن رضایی، پورمحمدی، عارف و کمالی مطرح هستند و سایر افراد نیز شایعه است!

محمد‌رضا باهنر دبیر‌کل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری که صبح امروز سه‌شنبه در محل این حزب برگزار شد بسیار هنرمندانه اذهان را از کاندیدای اصلی آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات آتی ریاست جمهوری دور کرد تا حداقل چندماهی آن کاندیدا را از انتقادات فراوانی که پیرامونش وارد است، مصون بدارد.

باهنر در این نشست خبری سعی کرد در یک فرافکنی آشکار و عجیب در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی پرسید چه کسانی از جبهه اصولگرایی نامزد انتخابات 92 خواهند شد خاطرنشان کرد: ما اسامی افراد را از رسانه‌ها گرفته‌ایم و به دنبال افزودن تعداد کاندیداها نیستیم اما تاکنون قالیباف، محسن رضایی، پورمحمدی، عارف و کمالی مطرح شده‌اند و بقیه هم شایعه است!

این اظهارات باهنر در حالی مطرح می شود که کاندیدای اصلی آقای هاشمی رفسنجانی از مدتها پیش، تحرکات خود را آغاز کرده است و بصورت منظم برنامه های خود را در استانها پیگیری می کند و افرادی چون باهنر و چند تن دیگر از نمایندگان مجلس بعنوان معاون اولی وی مطرح هستند.

باهنر در این نشست با تاکید بر اینکه سیاست دیگر ما تلاش برای وحدت و همدلی است افزود: ما سعی می‌کنیم با کسانی را که خود را مطرح کرده یا احزاب از آنها به عنوان نامزد مدنظر یاد می‌کنند به وحدت برسیم تا تعداد نامزدهای ریاست جمهوری به حداقل تنزل یابد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به تعامل اخلاقی و برنامه‌ای با رقبای جبهه پیروان خاطرنشان کرد: ما اصراری بر کاندیدای مستقل ریاست جمهوری نداریم.

وی تاکید کرد: ما فقط از نامزد‌ها می‌خواهیم که همراهان اصلی خود را در اداره دولت آینده حداقل در پست‌های کلیدی و حساس همچون معاون اولی معرفی کنند.

باهنر در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره دلیل اصرار هیئت‌رئیسه در تصویب این طرح خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان اینطور نیست که هیئت رئیسه بخواهد طرحی تصویب یا رد یا به مجمع ارجاع شود چرا که مجلس فرآیند دموکراتیک خود را دارد.

دبیرکل جامعه مهندسین با بیان اینکه ممکن است در انتخابات آینده جامعه مهندسین کاندیداهایی داشته باشد و آنها را پیشنهاد کند افزود: ما تلاش داریم با تفاهم کار را پیش ببریم.

وی در پاسخ به سوال دیگری که آیا ممکن است متکی نامزد جبهه پیروان باشد گفت: بنده از متکی اظهار‌نظر رسمی برای حضور در انتخابات نشنیدم و ما بیشتر به تفاهم و وحدت تاکید داریم اما اگر تعداد نامزدهای باقیمانده زیاد باشد آن زمان وارد مصادیق می‌شویم.

با هنر در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که از وی خواست پیش‌بینی خود را از انتخابات 92 مطرح کند گفت: ممکن است انتخابات پیش رو سه قطبی شود؛ یک قطب رئیس‌جمهور و دولت دهم هستند که احتمالا یا خود رئیس‌جمهور یا دوستان وی از یک نفر حمایت خواهد کرد.

دبیرکل جامعه مهندسین بر همین اساس افزود: یک قطب دیگر اصولگرایان هستند که با دولت رقیبند و قطب سوم نیز غیر اصولگرایان هستند.

وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان سابقه خوبی ندارند و کسانی که مواضع آنها در قبال فتنه 88 روشن باشد می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

باهنر گفت: این سه قطب قاعدتا بیش از سه نامزد معرفی خواهند کرد اما به نظرم رقابت اصلی بین آنهاست.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره کاندیداتوری خودش در انتخابات 92 گفت: من کاندیدا نیستم و این را تکذیب نکرده‌ام؛ بحثی مطرح بود که اگر زمانی جبهه پیروان به این جمع‌بندی برسد که کاندیداهای اصولگرا را به وحدت و تعامل برساند خوب است که از طرف جبهه پیروان هم کسی در این جمع حضور داشته باشد اما به هر حال افراد توانمندتری از بنده نیز وجود دارد و معتقدم حتی به اندازه من نیز نباید نامزدها افزایش یابد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در اصلاح قانون انتخابات شائبه توجه به شرایط آقای هاشمی مطرح است گفت: در قانون انتخابات سوال ما این است کسی که سنش از 75 سال گذشته آیا می‌تواند رئیس‌جمهور فعالی باشد یا خیر؛ سن 75 سال به بالا می‌تواند مشاور خوبی باشد اما آقای هاشمی نیز چند بار اعلام کرده که نامزد نخواهد شد و اگر کسی می‌خواهد غصه آقای هاشمی را بخورد باید بگویم مطمئنم که هاشمی نامزد نمی‌شود.




برچسب:,

سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در آستانه سیزدهم آبان روز مبارزه با استکبار جهانی

برچسب:,

سردرگمی خاتمی درخط‌ کشی اصحاب فتنه

سردرگمی خاتمی درخط‌ کشی اصحاب فتنه
خاتمی اخیرا در دیداری که سایت‌های نزدیک به وی آن را پوشش داده‌اند؛ نسبت به شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات ابراز تمایل کرده است.
به گزارش 598 به نقل از وطن امروز،‌ در حالی‌ که پیام آشکار نظام برای اصلاح‌طلبان یعنی «اعلام برائت از فتنه» و «عذرخواهی» به خاطر دروغ تقلب بارها اعلام شده و این جریان این موارد را به عنوان پیش شرط پذیرش آنان برای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری تلقی کرده‌اند؛ به نظر می‌رسد سید‌محمد خاتمی تحرکات خود را در این راستا آغاز کرده ولی در ابتدا باز هم همان تزلزل تصمیم‌گیری و دوپهلوگویی را نشان داده است.

خاتمی اخیرا در دیداری که سایت‌های نزدیک به وی آن را پوشش داده‌اند؛ نسبت به شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات ابراز تمایل کرده است.

وی درباره اعلام برائت از موسوی و کروبی نیز گفت: «نمی‌خواهم بگویم بین اصلاحات و جنبش سبز باید خط بکشیم اما باید خط کشی‌هایی برای برخی جریانات که منحرف و خطرناک هستند، داشته باشیم.»

خاتمی در این دیدار به رأی دادن در انتخابات اخیر مجلس هم اشاره کرد و گفت دلیل رای دادنش در انتخابات مجلس، نشان دادن این بوده که اصلاح‌طلبان رأی دادن در انتخابات را تحریم نکرده‌اند و در پی براندازی نیستند!

وی اما نگفت آشوب‌های خیابانی پس از انتخابات 88 و شعارهای ساختارشکنانه علیه ولایت‌فقیه و در حمایت از اسرائیل و همچنین اهانت به عزاداری امام حسین‌(ع) و حمله به پایگاه‌های نظامی و تخریب اماکن عمومی و ... که با حمایت و پشتیبانی مالی، رسانه‌ای و اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا همراه بود؛ اگر تلاش برای براندازی نبود پس چه نام داشت.

خاتمی البته در ادامه با بیان اینکه «اصلاح طلبان نمی‌توانند هم براندازی بکنند» گفت: «ما نظام را قبول داریم»




برچسب:,

محتوای فیلم که مسلمانان را به خشم آورد، چیست؟

 

محتوای فیلم که مسلمانان را به خشم آورد، چیست؟





ادامه مطلب

برچسب:,